restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפי יהודים וערבים בהפגנה בתל אביב נגד הריסות הבתים וההסתה

5 בפברואר 2017

אלפים רבים, יהודים וערבים, הפגינו הלילה (מוצ”ש) בלב בתל אביב נגד האפליה, הגזענות והפשיזם. לפי מארגני המחאה, האלפים מחו “נגד הריסות הבתים ומדיניות ההסתה של נתניהו כלפי הציבור הערבי”. המפגינים קראו בין השאר “די להסתה ולגזענות” ו”יהודים וערבים מפסיקים להיות אויבים”.

demo tel acic

חברי הכנסת של חד”ש בהפגנה שנערכה הלילה במרכז תל-אביב (צילום: זו הדרך)
יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, שנשא דברים בהפגנה, אמר: “המאבק נגד הממשלה הזו הוא לא רק נגד ההסתה והפגיעה באוכלוסיה הערבית. הוא גם למען הגנה על המרחב הדמוקרטי. ממשלת נתניהו היא סכנה לעמותות, לתקשורת וגם לבית המשפט. ממשלת נתניהו מעמיקה את הכיבוש. מונעת את אפשרות הקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. זהו הזמן להתאחד יהודים וערבים ביחד. למען שלום, דמוקרטיה, שוויון, צדק חברתי וחברה משותפת לכולנו”.

“יש במדינת ישראל את המחנה הלאומי של הימין. יש את המחנה הציוני של הצל של הימין. אנחנו מפה, מההפגנה הזו, נקים את המחנה הדמוקרטי במדינה, ואנחנו עוד ננצח” סיכם עודה.

יו”ר ועדת המעקב, ח”כ לשעבר מוחמד ברכה (חד”ש), גם הוא נשא דברים בהפגנה: “הממשלה הזו מסוכנת לא רק לערבים. הימין הפשיסטי באירופה וגם טראמפ בארה”ב רואים בנתניהו ומדיניותו מודל לחיקוי.ועדת המעקב תארגן בקרוב הפגנה בתל אביב, רוצים שנעמוד ביחד למען שוויון זכויות ונגד הריסת בתים”.

ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) אמר בהפגנה כי “האלפים שמפגינים הערב משמיעים קול של תקווה ושל שפיות, מול שלטון שבוחר בהסתה ובשנאה. אנחנו יודעים שההסתה היא מפלטו האחרון של הנכשל, אבל לא ניתן לנתניהו להדליק כאן תבערה גדולה”. ח”כ חנין הדגיש: “כיהודי, מקומם אותי לראות שנתניהו מעתיק מהאנטישמים באירופה: ברוסיה תומכי הצאר אמרו ‘הכו ביהודים והצילו את רוסיה’, ואצל ראש הממשלה שלנו זה ‘הכו בערבים והצילו את נתניהו’. אסור לאפשר למודל ההסתה נגד המיעוט לעבוד אצלנו. ניאבק ביחד – יהודים וערבים – למען חברה של צדק ושוויון וכדי לעשות את הארץ הזאת למקום שיהיה באמת טוב לכולנו”.

ד”ר אמאל אבו סעד, אלמנתו של המורה יעקוב מוסא אבו אליקעאן, שנורה למוות על ידי המשטרה, באום אל-חיראן בחודש שעבר, אמרה: “אנחנו דורשים הקמת ועדת חקירה. מאז האירוע אף אחד לא דיבר איתנו ולא הסביר מה קרה. אנחנו אזרחי מדינת ישראל ורוצים שיתייחסו אלינו בכבוד. אני רוצה להיות כמו כל אחד. מאז האירוע לא קיבלנו תשובות ואנחנו דורשים לדעת את האמת”. ” אני אזרחית המדינה”, הוסיפה ד”ר אבו סעד, “ואמשיך בדרכי לחנך את הילדים שלי ושל יעקוב חינוך מקבל ומכבד את האחר”. “בעיית ההכרה הממשלתית בכפרים הלא מוכרים מלווה אותנו מאז קום המדינה והיא ניתנת לפתרון בהידברות אמיתית עם הנהגת הבדואים בנגב וניהול מכבד שמקבל את כולנו. על ממשלת ישראל לגשת להידברות ממושכת עם הנהגת הבדואים במקום להחריב את בתינו. אנו משכילים ומלומדים ויודעים לנהל שיח מכבד ומקבל את כולנו”, הדגישה.

מאג’ד אבו בלאל מרהט, פעיל של תנועת “עומדים ביחד” שלקחה חלק בהפגנה כחלק מקואליציה של כ-20 מפלגות, תנועות וארגונים, אמר: “יצאנו היום להפגין ביחד – יהודים וערבים – נגד הגזענות של הממשלה הזו, שנוקטת בהריסת בתים של ערבים בקלנסווה ובאום אל חיראן, ושולחת לשם שוטרים ערוכים למלחמה. באותו זמן היא מקדמת הסדרת השתלטות על אדמות של פלסטינים ונוקטת בכפפות של משי במתנחלי עמונה.” אנחנו רוצים להגיד שיש דרך אחרת, כי כל האזרחים שווים. ביחד נבנה עתיד משותף, לכולנו”. יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), הצהיר: “הגענו לפה היום אלפי אנשים, ערבים ויהודים, מכל רחבי הארץ לזעוק נגד המתקפה הממשלתית נגד האוכלוסייה הערבית ולקרוא למען שוויון, למען הכרה בכפרים הלא מוכרים ובדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת כל האירועים סביב הפינוי הברוטאלי של אום אל חיראן”

ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת), השתתף גם הוא באירוע: “בשבועות האחרונים הפגנו ביישובים הערבים נגד הריסות הבתים. באנו הערב, יהודים וערבים, כדי להפגין בלב העיר תל-אביב כי אנו רוצים להשמיע קול אלטרנטיבי לכל הציבור בישראל”. הוא תקף את ראש הממשלה ואמר כי הוא “מוביל את שני העמים לאסון על ידי מדיניות גזענית וחוקי הסיפוח למיניהם, ואני מזהירים את הציבור מפני אסון זה”. ח”כ עבדאללה מערוף (חד”ש – הרשימה המשותפת) הוסיף כי ההפגנה נועדה למחות נגד מדיניותה הגזענית של ממשלת נתניהו, “שאינה דואגת למצוקתם האמיתית של אזרחי המדינה”. “במקום שדאגו למצוקת הדיור, ויוקר המחייה, הם נוקטים במדיניות הריסות הבתים וההסתה הממושכת כלפי האזרחים הערבים, כדי לעשות הון פוליטי”, הוסיף.

אלפי המפגינים החלו את אירוע המחאה בצומת הרחובות אלנבי והמלך ג’ורג’, בכיכר מגן דוד, ומשם צעדו לכיכר דיזנגוף, שם נערכה עצרת מחאה. כאמור, את הצעדה ארגנו כ-20 תנועות, מפלגות וארגוני זכויות אדם בהם חד”ש, מק”י, עומדים ביחד, מרצ, מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, סיכוי, רבנים לזכויות אדם ועוד.