restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

החלטת מועצת הביטחון – נסיון לצאת ממעגל הדמים של מלחמות וכיבוש

24 בדצמבר 2016

מועצת הביטחון של האו”ם אישרה אמש (שישי) את הצעת ההחלטה נגד הבנייה בהתנחלויות ברוב של 14 תומכים מול אפס מתנגדים. ארצות הברית נמנעה מהצבעה ולא הפעילה את זכות הווטו שלה. מועצת

UN
הישיבה אמש במועצת הביטחון של האו”ם (צילום: האומות המאוחדות)
הפעם האחרונה שבה קיבלה מועצת הביטחון החלטה נגד ההתנחלויות היתה ב-1981. מאז כניסתו לבית הלבן ב-2009 הטיל נשיא ארה”ב ברק אובמה פעם אחת וטו על החלטה שהובאה להצבעה במועצת הביטחון – היה זה בפברואר 2011 כאשר הפלסטינים הביאו להצבעה החלטה דומה נגד ההתנחלויות. את ההצעה העלו להצבעה ארבע מדינות – ניו זילנד, מלזיה, ונצואלה וסנגל – שהיו חתומות על הנוסח המקורי יחד עם מצרים, אשר דחתה בחמישי את ההצבעה בנושא. ארבע המדינות הציבו אולטימאטום למצרים עד אתמול בלילה, לפיו אם היא תמשיך לעכב את ההצבעה הן ידרשו לקיים אותה מתוקף היותן שותפות להגשת ההצעה.
יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), הגיב להצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו”ם ואמר: “היוהרה של נתניהו ושריו, חוק ההסדרה וגזל האדמות הפלסטיניות הובילו את הקהילה הבינלאומית להבין כי סרבנית השלום האמיתית היא ממשלת ישראל. עכשיו צריך להמשיך לפעול גם בזירה הבינלאומית אך גם בזירה המקומית עד להקמת מדינה פלסטינית וכינון הסכם שלום שיטיב עם הפלסטינים ועם הישראלים”.

חברו לסיעה, ח”כ דב חנין מסר “יגידו שזו החלטה אנטי-ישראלית – זה לא נכון. זו החלטה שמנסה להציל אותנו הישראלים והפלסטינים מהמשך מעגל הדמים של מלחמות וכיבוש. אלו עקרונות ההחלטה, שתפו אותם, כי מגיע לנו דיון אמיתי על העתיד שלנו: ההחלטה קובעת כי הקמת התנחלויות על ידי ישראל בשטחים הפלסטיניים הכבושים, כולל ירושלים המזרחית, נעדרת כל תוקף חוקי, מהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי והינה מכשול להשגת פתרון שתי המדינות”. כמו כן, ההחלטה דורשת מישראל להפסיק מיד ובאופן מוחלט את כל פעילות הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית ובירושלים המזרחית. בהחלטה נכתב כי הפסקת הבנייה בהתנחלויות נחוצה כדי להציל את פתרון שתי המדינות והיא קוראת לנקוט בצעדים כדי להפוך את המגמות בשטח שפוגעות בפתרון זה. ועוד: “בהחלטה נכתב כי מועצת הביטחון לא תכיר בכל שינוי שייעשה בקווי 1967, אלא אם כן הדבר ייקבע בהסכם בין ישראל לפלסטינים שיושג באמצעות משא ומתן; ההחלטה קוראת לכל המדינות החברות באו”ם ‘ליצור הבחנה בין שטח מדינת ישראל לבין שטחים שנכבשו ב-1967’ בכל הפעולות שהן מבצעות”. לבסוף “ההחלטה קוראת לנקוט בצעדים מיידים למניעת אלימות נגד אזרחים, כולל פעולות טרור, פרובוקציות והרס ומדגישה כי יש להעמיד לדין את המעורבים. בהחלטה נכתב עוד כי יש להגביר את המאבק בטרור ולגנות בצורה ברורה את כל מעשי הטרור. ההחלטה גם קוראת לשני הצדדים להימנע ממעשים פרובוקטיביים, מהסתה ומהתבטאויות מתסיסות”.

הרשות הפלסטינית הגיבה הבוקר (שבת) על קבלת הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון באו”ם, ואמרו כי “זהו יום ניצחון”: ארצות הברית נמנעה מההצבעה על ההצעה, הדורשת את הפסקת הבנייה בשטחים, בעוד ש-14 מדינות הצביעו בעדה.