restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ועדת הכנסת אשרה את הצעת חוק ההדחה הפשיסטי בדיון סוער

2 במרץ 2016

תוך מחאות קולניות, ועדת החוקה של הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הפשיסטית של ממשלת הימין לפיה ניתן יהיה להדיח חבר כנסת ללא הגבלת זמן. ההצעה אושרה בתום דיון סוער, והיא תועלה ככל הנראה בשבוע הבא לדיון בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. בדיון הזהיר לראשונה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מפני חקיקת החוק, אך הבהיר כי “אין בעיה חוקתית בחקיקתו”.
חברי הכנסת שהתנגדו לחוק בדיון: עבדאללה אבו מערוף, טלב אבו עראר, זוהיר בהלול, יוסף ג’בארין, יעל גרמן, תמר זנדברג, דב חנין, אחמד טיבי, חיים ילין, ציפי לבני, רויטל סויד, עאידה תומא- סלימאן, אוסמה סעדי, איימן עודה, עיסאווי פריג’, מיכל רוזין, מיקי רוזנטל, ואלעזר שטרן. לעומתם, יו”ר הוועדה ח”כ ניסן סלומינסקי וח”כ עודד פורר תמכו בהצעה. גם חברי הכנסת מהקואליציה שהתנגדו להצעה, בני בגין ואורי מקלב, שהצביעו בעדה. הדיון היה קשה במיוחד ובמהלכו הוצא מהישיבה ח”כ אבו מערוף (חד”ש – הרשימה המשותפת) תוך שהוא קרא – “החוק הזה הוא טרור כמו של משטרים אפלים”. כל חברי האופוזיציה החרימו את ההצבעה וכך ההצעה התקבלה אך ורק בקולות הקואליציה הימנית וללא מתנגדים.

 

knesset
ח”כ עבדאללה אבו-מערוף שהוצא אתמול מהדיון בוועדת החוקה (צילום מסך: ערוץ הכנסת)
יו”ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת עודה (חד”ש), אמר בדיון על החוק כי אם יודחו חברים מסיעתו הוא ישקול להתפטר. “אנחנו נבחרנו על ידי העם שלנו ולא על ידי הימין”, אמר עודה בוועדה. “לא נבחרנו על ידי חברי כנסת ואנחנו לא רוצים או מחפשים לרצות אותם. לכן, במידה ותחליטו להוציא את חברי בל”ד, אני שוקל להתפטר מהכנסת”.
עודה אמר כי “למרות מסע הדה-לגיטימציה נגדנו והעלאת אחוז החסימה, החלטנו להישאר חלק מהפוליטיקה בישראל ועוד ממשיכים לרדוף אותנו”. לדבריו, יש רצון להוציא את חברי רשימת בל”ד מהכנסת. “פתאום מתחילים לדבר על בל”ד ולא על הרשימה המשותפת, אחרי שהוציאו מחוץ לחוק את התנועה האסלאמית הצפונית, עכשיו מתחילים לעשות דמוניזציה נגד בל”ד”, הוסיף. גם חבר הכנסת דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) התבטא בחריפות נגד החוק. “זהו רגע של שפל בהיסטוריה של הכנסת ושל ועדת חוקה”, אמר חנין. “ראש הממשלה רוצה שהאזרחים הערבים בישראל לא יצביעו כדי שיהיה לו רוב מובטח להמשך השלטון. המסר של נתניהו לאזרחים הערבים: אם הח”כים שלכם מעצבנים את היהודים – אז נעיף אותם. אין לכם סיכוי להשפיע כאן”.
חברת הכנסת רויטל סויד (המחנה הציוני) אמרה: “בואו נקרא לילד בשמו – זה חוק חיסול ממוקד. מיירטים את חברי הכנסת שלא מסכימים עם דעתם ומחסלים אותם פוליטית לעד”. לדבריה, “השנאה לערבים מעוורת את עיני הח”כים עד שמחוקקים חוק שאין אף יועץ משפטי שתומך בו. העיוורון הופך את הקואליציה לאדישים וקהים אל מול הפגיעה החמורה בדמוקרטיה, אסור לתת לזה יד”.