restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ח”כ אגבריה: להכין תוכנית ארצית לטיפול באלימות כלפי נשים

20 בפברואר 2012

ח”כ עפו אבריה (חד”ש) מסר בכנסת נתונים מדאיגים על רצח נשים ואלימות גוברת כלפי נשים בחברה הערבית, בהצעה לסדר היום שהגיש בנושא ביום רביעי, ה-15 בפברואר. מנתוני דו”ח של עמותת “נשים נגד אלימות”, ממנו ציטט, עולה תמונה מדאיגה של גידול בתופעת האלימות במגזר הערבי, ובכלל זה – אלימות נגד נשים. בשנת 2011, נרשמה עלייה של כ-20% במספר הפניות לקו הסיוע. 75% מהמותקפות סיפרו כי לא העזו לפנות למשטרה ושמרו על שתיקה. ח”כ אגבריה אמר כי “ישנו אחוז לא מבוטל של נשים שכלל לא מתלוננות, בשל כל מיני לחצים משפחתיים, חברתיים וציבוריים”.

מקרי רצח של נשים נמצאים בעלייה באוכלוסייה הכללית וכן במגזר הערבי: בשנת 2009 נרצחו 11 נשים, מהן תשע ערביות; ב-2010 נרצחו 15 נשים, מהן עשר ערביות; וב-2011 נרצחו 16 נשים, מהן 11 ערביות. “אני לא רוצה להטיל את האחריות כולה על כתפי המשטרה, אך עובדה היא, שכאשר מדובר ברציחות או באלימות במגזר הערבי, המשטרה לא עושה את כל המאמצים כדי לאתר את הפושע”, אמר ח”כ אגבריה.

לדבריו, דרושים מאמצים רבים יותר הן מצד המשטרה, והן מצד גורמי החינוך והרווחה: “לו היו יותר עובדים סוציאליים ויותר מוקדי סיוע באוכלוסייה הערבית, אפשר היה לטפל במצוקות האלה בצורה יותר יעילה”. ח”כ אגבריה קרא למשרדי הממשלה הרלוונטיים, ביניהם משרד הרווחה, לא להסתפק בגלגול האחריות כלפי מטה, לרשויות המקומיות ולעיריות, אלא להכין תכנית עבודה ארצית לטיפול בבעיית האלימות כלפי נשים.