restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

נשיא אונ’ חיפה: תורכיה זה כאן; ח”כ כסיף: פועלו של אלקין – פשיזציה מואצת

14 ביולי 2020

יו”ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ’ רון רובין, התפטר היום (שלישי) כמחאה על החלטת השר להשכלה גבוה זאב אלקין להזיז מתפקידה את מיכל נוימן, ממלאת מקום מנכ”לית המועצה להשכלה גבוה. “תקופה קשה דורשת צעדים קשים. ולכן, כצעד של מחאה ומתוך תחושה של סכנה אמיתית לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל, החלטתי לנקוט בצעד חריף שאף יו”ר ור”ה בעבר לא נקט – החלטתי להתפטר מתפקידי כיור ור”ה”, הסביר רובין במכתבו. “אני תקווה כי בכך אצית את אש המרד בקרב כל הסגל האקדמי בישראל, ציבור הסטודנטים, וכל אדם במדינת ישראל שעתיד הדמוקרטיה, המדע, המחקר, והחופש לחשוב יקרים לליבו. חברות וחברים, חייבים להתעורר – טורקיה זה כאן”.

בהודעה על התפטרותו, רובין מתח ביקורת חריפה על אלקין, וכתב כי “ידענו בעבר מאבקים על חופש הביטוי ועצמאות ההשכלה הגבוהה, אך הרס חסר מורא המונע מאינטרסים פוליטיים צרים, טרם חווינו. תקופה קשה דורשת צעדים קשים. ולכן, כצעד של מחאה ומתוך תחושה של סכנה אמיתית לעתיד ההשכלה הגבוהה בישראל, החלטתי לנקוט בצעד החריף”.

ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת), חבר ועדת החינוך, חיזק את פרופ’ רובין על “עמידתו האמיצה נגד תהליכי הפשיזציה המואצים”. לדברי ח”כ כסיף השר מוביל לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. “בשבועות הספורים מאז מינויו מתנהג שר המים בבריונות כלפי מוסדות ההשכלה הגבוהה, מטיל אימה ופקודות באופן שנועד להשמיד את ההפרדה החיונית בין השלטון לאקדמיה. כעת ברור כשמש כי מינויו של השר נועד כדי שימלא את רצונו של נתניהו – לבטל את החופש האקדמי במדינה”, הדגיש.