restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

שביתה והפגנות בעקבות הריסת 11 בתים בקלנסווה

11 בינואר 2017

שביתה כללית במגזר הערבי החלה הבוקר (רביעי) במחאה על הריסת אתמול של 11 בתים בקלנסווה. על המהלך הכריזה אמש ועדת המעקב של האזרחים הערבים בישראל, והיא כוללת את כל בתי הספר, בתי העסק ומקומות ציבוריים. אחר הצהריים תיערך הפגנה בכניסה לקלנסווה כאות הזדהות עם המשפחות שבתיהן נהרסו. ביום שישי הקרוב צפויה הפגנה גדולה בהשתתפות כל תושבי היישובים הערביים. כך נמסר הבוקר בעיתון “אל אתיחאד”. יצוין שבצהריים נערכה עצרת מחאה בפתח אוניברסיטת תל-אביב, בהשתתפות שני חברי כנסת מהרשימה המשותפת מסיעת חד”ש: עאידה תומא-סלימאן ועבדאללה אבו מערוף הנמנים עם ראשי מק”י.

ראש ועדת המעקב העליונה, ח”כ לשעבר מוחמד ברכה (חד”ש), אמר כי הוא מקווה ש”הממשלה תבין את המסר, היא לא יכולה לתפוס אזרח ערבי לבדו ולהרוס את ביתו. אנחנו רואים בהריסת בתים בקלנסווה עניין שנוגע לעתידו ולחייו של כל הציבור הערבי”. ברכה ציין כי בשבת יתכנסו ראשי הציבור על מנת להחליט לגבי הצעדים הבאים גם ברמה המקומית, הפוליטית והתכנונית, וברמה הבינלאומית. בנוסף, שוקלים להפגין מול משרדו של ראש הממשלה ונערכים להעניק עזרה למשפחות שנהרסו בתיהן, כדי להבטיח להן קורת גג זמנית עד שייבנו הבתים מחדש.

ayda abdola

חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן ועבדאללה אבו-מערוף בהפגנה נגד הריסות הבתים באוניברסיטת תל אביב (צילום: חד”ש סטודנטים)

 

מזכ”ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק”י), עאדל עאמר, אמר אמש: “פשע הריסת היום בקלנסווה הוא עוד צעד חריף של ממשלת הימין שמעמיקה את מדיניות הקיפוח והנישול. יש להסתכל על פשעי הממשלה היום בהקשר פוליטי – ככל שחבל פרשיות השחיתות הרבות מתהדק על צוואר נתניהו, כך הוא מחריף את צעדיו נגד האוכלוסייה הערבית כאמצעי הסחה. אך הריסת הבתים וליבוי השנאה לא ישחררו את נתניהו מהתסבוכת אליה הוא נכנס בשירות בעלי ההון. ועדת המעקב הכריזה על שביתה כללית של הציבור הערבי, אחרי ישיבת חירום שקיימה בעיריית קלנסווה. זהו צעד ראשון בהתנגדות להחרפת הדיכוי של הציבור הערבי ותכניות הממשלה להמשך הריסות בתים”.

בישיבה שנערה אתמול השתתפו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. יו”ר הרשימה, ח”כ איימן עודה (חד”ש) מסר כי “ראש הממשלה הבטיח למתנחלים שהם יהרסו בתים של ערבים כפיצוי על ההרס שמעולם לא קרה של בתי הגנבים בעמונה. את המחיר הנורא שילמו היום 11 משפחות בקלנסווה שבתיהם נהרסו, בתים שהם בנו על אדמתם הפרטית. הגשנו מתווה הגיוני וברור לפתרון הסוגיה הקשה של הבנייה הלא מוסדרת, דרעי וגלנט נתנו הסכמה פומבית אך נתניהו סירב כי הוא לא רוצה פתרונות הוא רק רוצה להמשיך להציג את הערבים כאויבים וכפורעי חוק. חר נצא כולנו לשביתה כללית במחאה על הרס הבתים ונמשיך בעוד צעדי מחאה עד להפסקה מוחלטת של הריסות הבתים”

מאוחר יותר, הסביר ח”כ עודה את הסיבות לשביתה כשהתארח הערב באולפן “לונדון את קירשנבאום”.”הסוגיה אינה חוקית, היא סוגיה פוליטית”, אמר עודה, “מ-48′ המדינה בנתה 700 ישובים חדשים, אף לא אחד מהם ערבי, זו האפליה הגזענית הבוטה נגד האוכלוסייה הערבית”. “להבדיל מעמונה, שבה גנבו אדמות והממשלה מעניקה להם פיצוי”, הוא הדגיש, “כאן מדובר באנשים שבנו על קרקע שלהם”. עודה גם סיפר כי ביקש מהממשלה לא להרוס בתים, תוך הבטחה כי לא ייבנו בתים כלל במגזר הערבי במשך שנתיים, במהלכן יוסדרו תוכניות המתאר על ידי שני הצדדים ביחד. “כל המשרדים אישרו את ההצעה”, אמר עודה, “רק נתניהו לא קיבל אותה”. לטענת עודה הריסת הבתים נועדה להסית את הדיון הציבורי מחקירותיו של ראש הממשלה: “כעומק החקירה, עומק ההסתה”, אמר, “הוא מסית את הדיון מהשמפניה הוורודה שלו לסיפור הבנייה הערבית”.

לדברי ח”כ תומא-סלימאן, כניסת הדחפורים והריסת 11 הבתים בקלנסווה “היא מתקפה ישירה אותה מנהלת ממשלת הימין נגד האוכלוסייה הערבית בכללותה. הריסת הבתים ופינוי המשפחות במזג האוויר הקר והגשום במיוחד בזמן הניסיונות להכניס את בתים אלו לתוכניות המתאר באופן רשמי מצביע על אכזריות ונטירת טינה מעבר לכל אכיפה חוקית. הצהרות נתניהו במהלך הדיון על פינוי ההתנחלות עמונה והמלצותיו לזרז את הריסת הבתים בכפרים הערבים, חושפות את כוונותיו הנסתרות לפגוע בזכותנו הלגיטימית לדיור בכדי לרצות את המתנחלים”. הרשימה המשותפת מגיבה להרס הבתים בקלנסווה, ובהודעה שהוציאה הסיעה נכתב כי “מבצע הריסת 11 בתים שבעליהם בנו אותם על קרקע פרטית בעיר קלנסווה, הוא פשע חסר תקדים והכרזת מלחמה כנגד תושבי קלנסווה והציבור הערבי. האזור והבתים נמצאים בהליכי תכנון, והממשלה וזרועותיה אצו להרוס באופן הפגנתי, הריסה שבה התגאה השר לביטחון פנים, גלעד ארדן”. עוד הוסיפה הרשימה המשותפת כי אין ספק שמבצעים הריסות בציבור הערבי בשל גזילת הקרקעות בעמונה ובשל המשבר בו נמצא ראש הממשלה והימין. כגודל החקירה כך גם גודל ההריסה ומספר הבתים המשלמים מחיר תמורת גחמות ממשלת הימין, בנוסף למחדל התכנוני של משרדי הממשלה, המתבטא באי אישור תכניות המתאר ואי הרחבת שטח השיפוט ביישובים הערבים.

הבוקר ביקר בקלנסווה ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת). ביישוב שוחח ח”כ חנין עם המשפחות שבתיהן נהרסו. בפגישה עם ועד הפעולה של התושבים הוא אמר “כואב הלב לראות את המשפחות שבתיהן נהרסו. אלה בתים שבנבו על אדמה פרטית. אין כל דימיון בין פרשת עמונה לבין הריסת הבתים בקלנסווה”. “איזו חוצפה יש לנתניהו לקרוא לזה הגשמת שוויון?” הדגיש חנין והוסיף “הרי כך בדיוק נראית אפליה מקוממת. הסתה נגד המיעוט היא מפלטו האחרון של הנבל”.