restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ֿהאגודה לזכויות האזרח על חוק החרם: השתקת ביקורת

21 בפברואר 2011

האגודה לזכויות האזרח בישראל הודיעה כי היא רואה בחומרה את הצעת חוק “איסור החרם” הנידונה בכנסת. לדברי האגודה, חופש הביטוי מחייב הגנה על עמדות שנויות במחלוקת, והצעת החוק היא ניסיון נוסף להשתקת ביקורת על הממשלה, שאין לו אח ורע במדינות דמוקרטיות.

חגי אלעד, מנכ”ל האגודה לזכויות האזרח: “חרם צרכנים הוא כלי מחאה לגיטימי וחלק מחופש הביטוי. בישראל עצמה ישנו שימוש נרחב ביוזמות מסוג זה בשלל נושאים, אשר איש אינו שוקל לנסות ולאסור. הצעת החוק הזו לא באה ‘למנוע חרם’ – אלא היא פשוט ניסיון נוסף בסדרה של מהלכים אנטי-דמוקרטיים, בעלי הטיה פוליטית ברורה, המיועדים כולם להשתקת ביקורת על הממשלה. למרבה האירוניה, דווקא הצעת החוק הזו תגביר את הביקורת על ישראל בעולם – ובצדק”.

בנייר עמדה שהעבירה האגודה לזכויות האזרח לכנסת לקראת הדיונים, מפורטת פגיעתו החמורה של החוק בחופש הביטוי, המצפון והמחאה. באגודה מציינים, כי יוזמות שונות לחרם צרכנים היו ונותרו מקובלות בישראל, בין השאר לצורך הגנה על זכויות הצרכן, במחאה על פגיעה בעובדים, בנשים, בסביבה ועוד. הצעת חוק איסור החרם מיועדת אך ורק לאסור על חרם מסוגים ספציפיים – על מוצרי התנחלויות או גופים ישראליים שונים – כלומר, לאסור על ביטויי מחאה וביקורת על מדיניות הממשלה.

באגודה מציינים כי במחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת לא נמצאה חקיקה דומה באף אחת מהמדינות שנבדקו; וכי גם הטענה, כאילו החוק האמריקאי דומה לזה המוצע כעת בישראל, היא שקרית: החוק האמריקאי עוסק בחרמות שהוטלו על ידי מדינות בלבד, ולא ביוזמות של אזרחים או פעילים בחברה האזרחית.