restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אבו מאזן באו”ם: אסור שעסקת המאה תהיה בסיס למו”מ; אלפים הפגינו ברמאללה ובעזה

13 בפברואר 2020

יו”ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), דחה אתמול (שלישי) את “עסקת המאה” שהציג ממשל טראמפ, במהלך נאומו במועצת הביטחון של האו”ם. אבו מאזן אמר כי ” דחיית התוכנית הזו היא תוצאה של הצעדים החד-צדדיים, והעובדה שהיא מפרה לגיטימיות בינלאומית ואת יוזמת השלום הערבית”. נשיא הרשות הפלסטינית הוסיף כי “אסור שהתוכנית הזו או כל חלק ממנה יהיו בסיס למשא ומתן בינלאומי. העסקה הזו כוללת סיפוח בכוח צבאי וחיזוק משטר האפרטהייד שחשבנו שנפטרנו ממנו לפני זמן רב”. בנאומו אמר אבו מאזן כי “שלום בין ישראל והפלסטינים עדיין בר השגה. באתי לפה כדי לבנות שותפות בינלאומית ולהשיג שלום בר קיימא וצודק – אך העסקה הזו היא לא שותפות בינלאומית, והמטרה היא לכפות אותה על העולם”.

“מי מכם היה מקבל מדינה בתנאים כאלה?” שאל יו”ר הרשות. אבו מאזן אף הודה לישראלים והאמריקנים שדחו את התכנית. “באתי אליכם בשם 13 מיליון פלסטינים כדי לקרוא לשלום צודק”, אמר יו”ר הרשות בפתח דבריו. “דחיית התכנית הזו היא תוצאה של הצעדים החד-צדדיים והעובדה שהיא מפרה לגיטימיות בינלאומית ואת יוזמת השלום הערבית. היא שוללת את זכויות הפלסטינים להגדרה עצמית, חופש ועצמאות במדינתנו שלנו. היא מכשירה את הבלתי חוקי – התנחלויות והפקעת קרקעות וסיפוח אדמה פלסטינית”.

אבו מאזן הציג את מפת שתי המדינות כפי שפורסמה בתכנית טראמפ והשווה אותה לגבינה מחוררת. לדבריו, “מספיק שירושלים אינה בירת המדינה הפלסטינית בשביל שנדחה את התוכנית. היא שמה קץ לשאלת הפליטות הפלסטינית, היא תשים קץ לכל הבסיס לתכנית שלום. משמעותה דחייה של כל ההסכמים וההתחייבויות הקודמות להקים שתי מדינות בגבולות 1967. התכנית הזו לא תביא שלום או יציבות לאזור ולכן לא נקבל את התכנית, נתמודד עם יישומה בשטח”.

יו”ר הרשות פנה לנשיא ארצות הברית: “התכנית הזו לא עונה על השאיפות לשתי מדינות – ישראל ופלסטין. תאמין לי, אם יש שלום בינינו לבין העם הפלסטיני זה יהיה הצורה הטובה ביותר של שלום, אבל תן לנו את ההזדמנות להשיג שלום”. עוד הוסיף כי “אומרים שבזבזנו אפשרויות לשלום, אבל זה לא נכון. ישראלים אומרים שהפלסטינים לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות. זה לא נכון, אלה סיסמאות טיפשיות. ממשלת ישראל והמתנחלים מנסים להרוס כל אפשרות לשלום”.

יצוין שמזכ”ל האו”ם, אנטוניו גוטרש, אמר אתמול כי “המצב במזרח התיכון מדגיש את הצורך בפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני”. גוטרש הוסיף כי “האו”ם נותר מחויב לתמיכה בפתרון שתי מדינות, המתבסס על גבולות 67′”. את הדברים אמר גוטרש במהלך דיון ב”עסקת המאה” במועצת הביטחון של האו”ם. לקראת הנאום בניו יורק, התקיימו עצרות תמיכה באבו מאזן ונגד “עסקת המאה”, ברמאללה וברצועת עזה, בה לקחו חלק אלפי פלסטינים. במסגרת ההפגנה ברמאללה, המשתתפים הניפו דגלי פלסטין ואת תמונתו של אבו מאזן ואף קראו קריאות גנאי נגד טראמפ. להפגנה הגיע ראש הממשלה מוחמד אשתייה, וכן סגן יו”ר הפתח, מחמוד אל-עאלול.