restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אום אל-חיראן: שביתה כללית ומחאות של האוכלוסייה הערבית; שירותי הביטחון רוצים לחקור פעילי מק”י

20 בינואר 2017

יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה (חד”ש) הגיב אחר הצהריים (חמישי) לדבריו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לפיהם על היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגדו ונגד חבריו ברשימה בחשד להסתה. “השר ארדן הוא מסית סדרתי ושקרן פתולוגי”, אמר עודה. “אנחנו אלה שכבר אתמול דרשנו ועדת חקירה ממלכתית. לנו אין מה להסתיר. אנחנו דורשים חקירה מקיפה של כל השתלשלות האירועים ובמיוחד חקירת התנהלות המשטרה בפינוי האלים והאכזרי של אום אל-חיראן. לשפיכות הדמים שקרתה באום-אלחיראן יש אחראים והם אלה שמשתמשים בכוחות המשטרה לצרכים פוליטיים ולמטרות הסתה ואליהם צריך להגיע”. יצוין שעוד בטרם אמר את דבריו השר לביטחון פנים, פעילי חד”ש ומק”י החלו לקבל זימונים ל”בירורים” וחקירות – שם נרדף לפעילות השב”כ. אחד מהם הוא חבר הנהגת ההסתדרות מ’גד אבו יונס, מראש סיעת חד”ש בארגון העובדים. אבו יונס נמנה עם מנהיגיה של מק”י ופעיל בשורות חד”ש מאז הקמתה לאחר יום האדמה.

omdim

מפגינים במרכז תל-אביב, אמש, בשדרות חן (צילום: עומדים ביחד)

אתמול הכריזה ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל על שלושה ימי אבל בחברה הערבית ועל שביתה כללית ברשויות המקומיות הערביות היום. לפי החלטת ועדת המעקב, בנגב הושבתה גם מערכת החינוך וביתר חלקי הארץ הוקדשו שני השיעורים הראשונים ללימוד המאבק על הבית והאדמה. יושב ראש ועדת המעקב, חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה (חד”ש), האשים הבוקר בשיחה עם אסף ליברמן בגלי צה”ל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתוצאות ההריסות בנגב. “איך שני אנשים קיפחו את חייהם בגלל טירוף של אדם, שנמצא בחקירות והוא עומד בראש הממשלה”. “יש דאעש במדינת ישראל, בראש דאעש שהורס והורג נמצא בנימין נתניהו בעצמו”, קבע ברכה. ברכה הוסיף כי הוא דוחה מכל וכל את הטענות כי הדורס למוות של רב סמל בכיר ארז לוי הוא מחבל. “הוא אזרח, הוא מורה, הוא מחנך. הוא נהג על רכבו, נורה והאוטו התדרדר”. “הוא אחד האנשים שחתמו על פינוי בטוב”, הבהיר ברכה, “לא היה לו שום מניע לבוא ולהתנגד על דבר שהוא כבר חתם עליו. הוא לא אדם פזיז. ראיתי את הניירות שלו שהוא הלך לבית הספר על מנת ללמד מתמטיקה”.

ברכה גם קרא לציבור להגיע הערב להלוויית תושב אום אל-חיראן שנהרג, יעקוב מוסא אבו אל-קיעאן, ולהפכה לעצרת מחאה נגד הריסת היישוב. יצוין שהמשטרה מתנגדת שהגופה תקבר בכפרו אום אל-חיראן ודורשת לערוך את הקבורה בחורה, אבל המשפחה מתנגדת. הלווייתו של תושב אום אל-חיראן תצא מחר (שישי) בשעה 11:30 מצומת שוקת. בשבת תתקיים תהלוכת מחאה בוואדי ערה ואמש נערכו עצרות מחאה בירושלים, אום אל-פחם, חיפה, יפו, כפר יאסיף, לוד, נצרת, סכנין, עכו, עראבה, קלנסווה, רמלה, שפרעם ותל אביב; וכן באוניברסיטאות ירושלים, חיפה, תל-אביב ובאר-שבע. היום אחר הצהריים נערכו עצרות מחאה בכפר קנא, כפר קרע, משהד, דבוריה, סחנין, עראבה, דיר חנא, טייבה, כאבול, מ’גד אל כרום וכאבול. בבוקר הפגינו תיכוניסטים וגמלאות וגמלאים בסחנין. על פי החלטת ועדת המעקב שנערכה בשעות הצהריים ברהט, ביום שני הקרוב שיירת מחאה לקרית הממשלה בירושלים של מכוניות וכלי רכב מכל הארץ תצא בשעה 9:00 מקלנווסה. עוד הוחלט על ההפגנה בוואדי עארה בשבת הקרובה בשעה 14:00; על המשך המחאות המקומיות והמשותפות ערביות-יהודיות ועל בנייתם מחדש של הבתים שנהרסו ביום חמישי ואתמול.

מאות יהודים וערבים הפגינו אמש בתל-אביב במחאה נגד מדיניות הממשלה המבעירה את השטח בהריסות בתים באום אל חיראן אתמול ובקלנסווה שבוע שעבר, ונגד האלימות המשטרתית כלפי האזרחים הערביים. ההפגנה נערכה ביוזמת מק”י, חד”ש, עומדים ביחד ומרצ, פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי, פורום הכרה.  ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) אמר בהפגנה: “בשבועות האחרונים היתה עבודה על מודל של פשרה, ובסופו של דבר אחרי הרבה התלבטויות התושבים קיבלו אותה וזה אמר שהם מפנים את הכפר שלהם. ואתמול בערב היה נראה שהמדינה קיבלה אותה. אז מה קרה? איך היום בבוקר מאות שוטרים התקיפו את המקום הזה בכ״כ הרבה כח? מי קיבל את ההחלטה להתעלם מההחלטות ולפעול שם בכח? מה שקורה זה שיש לנו ראש ממשלה שמסובך בחקירות פליליות, וכעומק החקירה, כך עומק התבערה שהוא מוכן להדליק. בשבוע שעבר הייתי בקלנסווה, גם שם פגשתי אדם שהרסו את ביתו – ביום שני בערב ראה פתק שביתו מועמד להריסה, ולמחרת ב- 7 בבוקר כבר הרסו אותה. אנחנו צריכים להיות מאד מודאגים מאיך שהממשלה שלנו מתנהלת. אני קורא היום לכל האזרחים, לכולנו, לפעול ביחד ולא לאפשר כאן תבעירה גדולה. זה הבית המשותף של כולנו, נשמור עליו ביחד”.

לדברי ח”כ עיסאווי פריג’ (מרצ): “אני פונה אליכם אחי היהודים, חברים, שכנים. אנחנו זקוקים לכם. אנחנו המיעוט הערבי במדינה לא נוכל לעצור את הפשעים של מדיניות ביבי. בלי הכוחות השפויים, הדמוקרטיים, היהודים והערבים שרוצים ומאמינים שאפשר לחיות ביחד – לא נוכל לעצור את הטירוף שנקרא נתניהו! מה שראינו השבוע זה שינוי חד במדיניות של ממשלת נתניהו. זה לא פתאומי, זה כתוצאה מהסיגרים והמתנות של ביבי. הוא רוצה קורבנות לסיגרים והשחיתויות שלו. הוא מתעקש למצוא אויב. אני אומר לביבי: אתה משחק באש. אני קורא להקמת ועדת בדיקה לרצח שני אנשים: שוטר ואזרח. מי האחראי לרצח הזה? אני אומר לכם: המדיניות של הממשלה בראשותו של ביבי נתניהו. אסור לנו להפסיק, אסור לנו לשתוק”.

תושב רהט ויליד אום אל-חיראן מאג’ד כאלאמת, ממנהיגי עומדים ביחד הדגיש בעצרת: “נולדתי באום אל חיראן, וכשעברתי לגור ברהט גיליתי שהמדינה מפקירה את הערים ורהט בתחתית הסולם. התושבים באום אל חיראן לא רצו שזה יקרה גם להם, רצו איכות חיים ועתיד, חיים כפריים וקהילתיים וגם הגיעו לסיכומים על זה עם המדינה. אבל הם הופתעו הבוקר, ובמקום עתיד הם קיבלו הרס. לכן אנחנו צריכים לעמוד ביחד בסולידריות ולהשמיע את קולנו ביחד ולהתנגד לממשלה הזו שתיקח אותנו למבוי סתום”. ד”ר יעלה רענן, מרצה במכללת ספיר וממנהיגי עומדים ביחד, סיפרה כי: “היינו הבוקר בכפר, והמחזות שראינו שם – הם קשים ואיומים. ממשלה שמגיעה עם כוחות מזוינים כדי להתעמת עם אזרחיה, היא ממשלה מסוכנת. ממשלה שטוענת על אזרחיה שהם ‘מחבלים’ ושצריך לבדוק אם ‘יש להם קשר לדעאש’ – היא ממשלה שמוכנה ללכת למחוזות מפחידים. הטענות והמעשים האלה לא פוגעים רק בתושבי הכפר שבנגב. הם הופכים 20% מאזרחי ישראל לאויב והם הופכים את החברה שלנו לשדה קרב בו יהודים וערבים עומדים משני צידי המתרס”. יצוין שההפגנה בירושלים נערכה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור.

במושבה הגרמנית בחיפה הפגינו אמש מאות בני אדם, שהניפו דגלי פלסטין ושלטים שבהם נכתב “אום אל-חיראן לא תשארי לבד” ו”הוצאה להורג ללא משפט = טרור מטעם המדינה”. רג’א זעאתרה, מזכיר חד”ש בחיפה, אמר כי האירוע היום הוא “הכרזת מלחמה”. בתל אביב הפגינו עשרות, בהם חברי הכנסת דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) ועיסאווי פריג’ (מרצ). “יש לנו בישראל ראש ממשלה שמסובך עכשיו בחקירות פליליות” אמר חנין. “יש אמירה מאוד מדאיגה שכעומק החקירה כך גודל התבערה שהוא מוכן להדליק כאן. ראש הממשלה נתניהו סימן את האזרחים הערבים בתור מטרה קלה”. ליד בית ראש הממשלה בירושלים הפגינו כ-150 בני אדם וקראו: “יהודים וערבים נגד הריסת בתים”, “די להריסת בתים. די להרג אזרחים” ו”ממשלה של שחיתות מביאה לגזענות”.