restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אוקלנד: מפגינים מנעו פריקת אוניית צים

21 ביוני 2010

מאות מפגינים נגד הכיבוש הפגינו ביום שני וראשון השבוע בנמל העיר אוקלנד שבארה”ב ומנעו מצוות הנמל לפרוק את תכולתה של ספינת “צים”. אחד ממארגני ההפגנה, ריצ’רד בקר, אמר לעיתון “סן פרנסיסקו כרוניקל”: “עמדתנו היא שישראל לא יכולה לאמץ התנהגות פיראטית ולצפות שספינות המשא שלה יגיעו לכל מקום בעולם”. בקר העריך שבין 600 ל-700 חברי ארגוני עובדים וזכויות אדם הצטרפו למחאה.

העיתון דיווח אתמול כי המפגינים מעוניינים לחסום את פריקת הספינה למשך יממה, והצליחו לשכנע את עובדי הנמל לא לחצות את החומה האנושית שיצרו מול הרציף. העובדים, שניסו להימנע מעימות עם המפגינים, הסכימו. עד כה לא דווח על תקריות אלימות או מעצרים. יצוין שחלק מעובדי הנמל אף הביעו תמיכה במחאה.

מנהיג המחאה הכריז כי המפגינים מסרבים לקבל סחורות “של האפרטהייד הישראלי”, ומטרתם היא לעצור את הפריקה ל-24 שעות. הוא השווה זאת למאבק בדרום אפריקה בשנות ה-80, אז סירבו במקומות רבים לסחור עם המשטר הגזעני. “אנו רוצים לשלוח מסר ברור – אם אתם תוקפים אזרחים בדם קר בלב ים, מטילים מצור על עזה, בונים חומת אפרטהייד, ובוחרים גזען כמו אביגדור ליברמן לשר החוץ – שקורא לגירוש האזרחים הערבים – אנחנו לא נכבד את הסחורה הישראלית שלכם כאן”, הוא אמר לקהל שהתאסף בנמל.

נמל אוקלנד אינו הראשון שאליו מגיעה המחאה. עובדי הנמלים השוודים הכריזו כבר כמה ימים אחרי מות תשעה פעילים בהשתלטות על המשט לעזה, כי יחרימו במשך שבוע ספינות וסחורות ישראליות – בין ה-15 ל-24 ביוני. צעד דומה ננקט על ידי עובדי הנמלים בנורבגיה.

לידיעה שפרסמו קבוצת עובדים בנמל התומכים במחאה (באנגלית)

סרטון על ההפגנה ביוטיוב