restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אושרו סופית: הארכת חופשת הלידה ושיפור בתנאי העבודה למאבטחים

22 במרץ 2017

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הזכות לעבודה בישיבה של ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) והצעת חוק דומה של ח”כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) לטובת מאבטחים. על פי ההצעה, מעסיק של מאבטח יחויב להעמיד לרשותו עמדה שתספק הגנה מגשם ומשמש. בנוסף, המעסיק יחויב לספק למאבטח אמצעי חימום או קירור, לאפשר לו גישה לנקודת מים וחשמל, ומקום להנחת חפציו האישיים. כמו כן, מעסיק המחייב לבישת בגד מסוים יספק למאבטח ביגוד מותאם. בקריאה השלישית תמכו 45 חברי כנסת, ללא מתנגדים.

חובת סיפוק עמדה ואמצעי חימום וקירור מוטלות על מעסיק בפועל ומזמין שירות לגבי מאבטח המועסק אצלם. “עובדי הקבלן בתחום האבטחה מועסקים בתנאים לא נאותים ולא ראויים, הם שקופים, חסרי מעמד”, נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. “רבים מהם עובדים ללא עמדות אבטחה ראויות, חשופים לגשם ולקור בחורף ולשמש קופחת ולחום בקיץ. בגדיהם לא מותאמים למידותיהם, לתנאי מזג האוויר ולשטח העבודה, הם אינם זוכים לקבל גישה למים וחשמל ואף לאחרונה נחשף שחלקם אינם רשאים לאכול בחדר האוכל ביחד עם שאר העובדים. הצעת חוק זו מטרתה להסדיר תנאים פיזיים ובסיסיים שאינם מעוגנים בחקיקה כיום”. ח”כ חנין מסר לאחר אישור החוק: “מי לא מכיר את התמונה של המאבטח שיושב בחוץ – בגשם, בשמש, בחום או בקור – וצריך לעשות את העבודה שלו? אי אפשר להמשיך ולא לראות את העובדים שמשתכרים שכר נמוך, כמו המאבטחים עובדי הקבלן. היום עשינו צעד חשוב כדי לתת לעשרות אלפי עובדים כאלה קצת מהזכויות ומהתנאים שמגיע להם לקבל”.

מליאת הכנסת אישרה סופית, גם אתמול, כי חופשת הלידה תוארך בשבוע. לפי החוק שאושר ברוב של 46 ח”כים וללא מתנגדים, תוארך חופשת לידה ל-15 שבועות. השינוי יחול רטרואקטיבית על כל אישה שילדה מתחילת 2017. עוד קובע החוק, שקודם על ידי ח”כ חנין, מזה שנים, כי תהיה אפשרות לאבא לקחת שבוע חופשה בתשלום במקביל לאם במהלך תקופת הלידה ועד לשבוע ה-14. במסגרת החוק תבוטל ההתניה של מינימום שלושה שבועות חופשה לאב, ותצומצם למינימום שבוע.

בהמשך צפויה להיבחן גם אפשרות להארכה ל-16 שבועות בתשלום. חופשת הלידה בתשלום עד כה בישראל נמשכה 14 שבועות, שבמהלכן זכאית האם לדמי לידה בהתאם להכנסותיה בשלושת החודשים שקדמו ללידה. לאחר מכן רשאית היולדת להאריך את חופשת הלידה בשישה חודשים נוספים – ללא תשלום. הפעם האחרונה שהוארכה תקופת החופשה הייתה במאי 2007, כשעד אז נמשכה 12 שבועות.

עוד כוללת הצעת החוק הקלות ליולדות, כאמור, ובהן לסטודנטיות, והנחה במעונות יום עבור ילדים לאם שמאריכה את חופשת הלידה שלה לחצי שנה. כיום רק 0.4% בקרב האבות מנצלים את האפשרות לנצל את החופשה, והחוק החדש מקווה לשנות את מציאות זו ולאפשר לאבות רבים יותר לצאת לחופשת הלידה. ח”כ חנין בירך על אישור החוק ואמר כי “אנחנו הולכים ומתקדמים לסטנדרט של חופשת הלידה המקובל בארצות מפותחות ואנחנו צריכים להמשיך בדרך הזאת”.