restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אין הפתעות: משרד המשפטים מתנגד להגבלת שכר הבכירים

19 בספטמבר 2010

צוות מקצועי במשרד המשפטים מתנגד, בחוות דעת שהגיש לשר יעקב נאמן, להגביל בחקיקה את שכר הבכירים בחברות הציבוריות. הצוות הוקם לבקשת השר, במחלקת ייעוץ וחקיקה (כלכלי) בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו”ד אבי ליכט. הצוות התבקש לבדוק אם ראוי וניתן ליישם את הצעת החוק הפרטית של הח”כים שלי יחימוביץ (עבודה) וחיים כץ (ליכוד) להגביל את שכר הבכירים עד פי 50 מהשכר הנמוך בחברה הציבורית. הצוות דוחה את עצם הרעיון בטענה ש”הוא לא מוכר בעולם; לא ניתן לאכיפה יעילה, ולא הכלי להקטנת הפערים החברתיים”.

המנהל האקדמי של מרכז אדוה, ד”ר שלמה סבירסקי, החושף מדי שנה את הפערים האדירים בין מנהלים ושכירים בישראל, מסר בתגובה: “הוועד התחמקמלהכריע. לדעתי, זה היה די צפוי, כי המדינה לא רוצה להתערב בעניין, אבל היא נבוכה ולא יודעת מה לעשות. באופן עקרוני, חקיקה היא לא הדרך הטובה ביותר לטפל ביחסי עבודה ושכר, והיה עדיף לפתור את הדברים בהסכמים, אבל במקום שבו אין הסכמים צריך חוקים. כפי שמטפלים בנושא באמצעות שכר מינימום, כך צריך לטפל בנושא המקסימום, אבל לשם המדינה מפחדת להיכנס”.