restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אירוע לציון 73 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית נערך ביער הצבא האדום

13 במאי 2018

פעילי חד”ש ומק”י מרחבי הארץ השתתפות אתמול (שבת) באירוע לציון 73 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית שנערך ביער ע”ש הצבא האדום בהרי ירושלים. בשעה 10:30  התקיים טקס להנחת זרים ליד האנדרטה ולאחר הטקס – פיקניק עממי. לאחר הנחת הזרים, נאמו מזכ”ל המפלגה הקומוניסטית, עאדל עאמר; ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) וחבר הלשכה הפוליטית של מק”י, ד”ר עבדאללה אבו-מערוף (לשעבר ח”כ מטעם חד”ש – הרשימה המשותפת).

עאמר הדגיש בדבריו את המשמעות ההיסטורית של הניצחון על גרמניה הנאצית, שהושג ב-9 במאי 1945 ושהציל את עמי אירופה וסלל את הדרך לדמוקרטיה ולתמורות חברתיות מתקדמות. “ניצחון זה העניק תנופה לתנועת הפועלים ולתנועות לשחרור לאומי והוביל להתמוטטות המערכת הקולוניאלית”, אמר.

לדברי ח”כ חנין “במלאות  73 שנה לניצחון, אנו מכבדים את זכרם של מיליוני קורבנות הנאציזם והפשיזם  -ביניהם 27 מיליון אזרחים סובייטיים ושישה מיליון יהודים. אנו מעלים היום על נס את גבורתם של הלוחמים בנאצים: של חיילי הצבא האדום וחיילי בעלות הברית, של הפרטיזנים, לוחמי המחתרות האנטי–פאשיסטיות ומורדי הגטאות”. עוד הוסיף “במדינות שונות, לרבות באלה שהיו בעבר חלק מברית–המועצות, מרימים ראש כוחות פשיסטיים וניאו–נאציים, המנצלים באופן דמגוגי את האבטלה והמצוקה החברתית”.

ד”ר אבו-מערוף הדגיש את “מסירותם והקרבתם העצמית של עמי ברית–המועצות, אשר הגנו על מולדתם, על חירותם ועל המשטר הסוציאליסטי – תרמו תרומה מכרעת להבסת גרמניה הנאצית. הניצחון ההיסטורי של הצבא האדום בסטלינגרד אילץ את הצבאות הפשיסטיים לסגת ממצרים ומצפון אפריקה וכך מנע את פלישתם לארץ והציל את עמיה מהשמדה”.