restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפים הפגינו במרכז נצרת נגד רצח נשים

7 בפברואר 2010

אלפים השתתפו בשבת (ה-6 בפברואר) בהפגנה נגד רצח נשים שעברה ברחובה הראשי של נצרת. המשתתפות והמשתתפים הרבים שהשתתפו בצעדה לבשו שחור והניפו שלטים, שנשאו את שמותיהן של הנשים שנרצחו בשנים האחרונות ביישובים הערביים בארץ. בין המפגינים ראשי ועדת מעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית וחברי כנסת – ביניהם חברי הכנסת של חד”ש. על כך מוסר הבוקר העיתון “אל אתיחאד”.

על פי נתוני עמותת “נשים נגד אלימות”, 116 נשים ערביות נרצחו מאז 1986. אשתקד נרצחו עשר נשים ערביות. משתתפי התהלוכה מחו כאמור נגד מתן לגיטימציה לרצח נשים, אולם הצועדים לא חסכו ביקורת גם מרשויות אכיפת החוק. עו”ד שירין בטשאן, רכזת המחלקה המשפטית בארגון הפמיניסטי “כיאן”, מסרה כי “רשויות האכיפה בוחרות שלא לטפל במקרי רצח של נשים ערביות בחומרה הראויה לאירוע פלילי”.

לדבריה, “רשויות האכיפה מתייחסות אל מקרי הרצח במגזר הערבי כאל מעשים הנחשבים למנהג תרבותי, ואשר התערבותם של גורמים זרים, כביכול, צריכה להיות סלחנית. התנהגות הרשויות אחראית ליצירתה של מציאות מחרידה, בה לא ממצים כראוי את הדין עם הרוצחים, מה שנותן אור ירוק לרציחתן של נשים ערביות נוספות”.

בארגוני הנשים במגזר הערבי מקווים, כי בעקבות ההפגנה תימשך הפעילות האינטנסיבית נגד רצח נשים כשהרוח הגבית מצד ההנהגה הפוליטית והדתית תסייע בהורדת רף האלימות בכלל ונגד נשים בפרט.

לידיעה שפורסמה הבוקר ב”אל אתיחאד” (בערבית)