restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפים הפגינו ברחבי הארץ נגד המיליציה הפשיסטית שמקים השר בן גביר

30 במרץ 2023

אלפי בני אדם הפגינו אמש (רביעי) ברחבי הארץ נגד המיליציה הפשיסטית שמקים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. ההפגנה הגדולה נערכה בתל-אביב במהלכה נחסמו לתנועה רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים וצומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום – ונפתחו כעבור שעה.

מחאות נוספות נערכו בחיפה, ירושלים, רחובות, חולון ובאר שבע. המפגינים הניפו כרזות, דגלים אדומים ודגלי פלסטין ועל השלטים נכתב בין היתר “כשהממשלה נגד העם – העם נגד הממשלה”, “משמר לה-מיליציה של בן גביר” ו”פלוגות סער לא כאן”. המפגינים קראו “הפאשיזם לא יבוא” ו”לא רפורמה משפטית לא מיליציה גזענית”. את המחאה הובילה תנועת עומדים ביחד יחד עם חד”ש, מק”י, מרצ, אקדמיה לשוויון, איתך-מעכי; כהניזם, הומופוביה וגזענות – לא בבית ספרנו, החזית הוורודה ועוד.

בהפגנה בתל-אביב נאם יו”ר סיעת חד”ש-תע”ל, ח”כ איימן עודה, שאמר כי “נתניהו רוצה להסיט את הוויכוח ממקומו הדמוקרטי למקום לאומני-ביטחוני, חוד החנית בשבילו זה המיליציות של בן גביר. יש בישראל מג״ב יס״מ, צבא, משטרה, וימ״מ. עכשיו רוצים להקים גם את המיליציות של בן גביר. החולצות החומות, או החולצות הצהובות. אנחנו לא ניתן להם להקים מיליציות פשיסטיות בשירות אנשי כהנא”.

במקביל מאות השתתפו בהפגנה שנערכה מול בית הנשיא בירושלים, ומולם מחו מפגיני ימין בודדים שהביעו תמיכה בבן גביר. שוטרים שהיו בהפגנה הדפו בכוח מפגינה בת 83 בזמן שלקחו דגל פלסטין. פעיל חד”ש אף נעצר במהלך ההפגנה בגלל שהחזיק בידיו דגל פלסטיני. הפגנה נוספת נערכה מול תחנת משטרה ברחובות, וגם שם התקיימה מחאה מקבילה של מפגיני ימין. המשטרה הציבה גדרות כדי לחצוץ ביניהן, ולפי עדות מפגינה נפגעה מביצה שהשליך מפגין ימין.

אתמול פורסם באתר “זו הדרך” שהממשלה תקצץ בחינוך, בבריאות וברווחה כדי לממן את המיליציה של בן גביר. על פי הסיכומים בין בן גביר לראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום ראשון הקרוב הממשלה תאשר את “המשמר הלאומי” בעלות של כ-1.4 מיליארד שקל. מקור התקציבים להקמת המיליציה הפרטית: קיצוץ רוחבי של כלל תקציבי המשרדים ובהם חינוך, בריאות ורווחה.

על פי מה שפורסם אתמול ב”ישראל היום” בן גביר מתכוון להציע למשטרה להקים את המשמר הלאומי תוך כמה חודשים בודדים ובמידה והדבר לא יצלח – יקים אותו בעצמו תחת המשרד לביטחון לאומי.

חד”ש מתנגדת נחרצות להקמת המיליציה במימון המדינה ופרסמה הודעה לפיה “אנו מזהירים מההסכם שנחתם הערב בין נתניהו לשר בן גביר בעניין הקמת מליציות בחסותו של בן גביר תמורת דחיית ההפיכה המשטרית. הקמת המליציות האלה אינה תחליף להפיכה המשטרית, אלא נקיטת צעד ראשון, דורסני ומסוכן ביותר בביצוע הפיכה הזו. אומנם מליציות אלה, תחת פיקודו של הפירומן המואשם בתמיכה בטרור, איתמר בן גביר יפגעו בראשו ובראשונה באזרחים הערבים אך הן לא יסתפקו בכך ויגיעו לכל מי שמעז לחשוב באופן ביקורתי”.

סרטון – דברי ח”כ עודה אמש בהפגנה בתל-אביב:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/759073868944735

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120077