restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפים הפגינו בתל-אביב נגד רצח נשים: יותר מ-30 שרים ואף אחד לא דואג לנו

2 ביוני 2020

אלפי נשים וגברים השתתפו אמש (שני) בעצרת מחאה נגד אלימות כלפי נשים בגן בצ’ארלס קלור בתל אביב. תחת הסיסמה: “ביחד נשים סוף לאלימות”, המוחים דרשו מממשלת הימין החדשה להעביר את התקציב לתכנית למניעת אלימות במשפחה ולעגן אותו בחוק. במהלך משבר הקורונה נרצחו נשים, ומתחילת השנה נרצחו 11 נשים ותינוקת. בין הבאים פעילים רבים של חד”ש ומק”י וכן חברות תנועת הנשים הדמוקרטיות בישראל (תנד”י). כמו כן, בלטו במחאה שלטי חד”ש האדומים שנשאו המפגינות והמפגינים.

את העצרת פתחו שלוש יוזמות המצעד, דרור שדות, סתיו ארנון ורותי קליין שהזכירו את שמות 12 הנרצחות מתחילת השנה ואמרו: “אנחנו כאן כי אנחנו יודעות ויודעים שזה מתחיל בלהגיד לנערות מה מותר או אסור ללבוש ונגמר בלהרגיש בעלות ויכולת לעשות בגוף שלהן מה שרוצים. ממשיך גם בפערי השכר שרובנו חוות, ובסוף במינויים לוועדות בקבלת החלטות אשר נשים לא חלק מהן. אנחנו פה כי אלימות כלפי נשים היא בעיה חברתית שיש בה גבר, יש אישה, אין מדיניות ויש רצח. סיימנו להקשיב למקבלי ההחלטות מדברים על עצמם, הגיע הזמן שיתחילו לדבר עלינו”.

מארגנות המחאה מסרו עוד: “רצח זה נקודת הקיצון של הטרדות ברחוב, בעבודה או בבית – זה קצה הקרחון של פערי השכר, של הערות פוגעניות, של חפצון, של הסללת נשים למקצועות בשכר נמוך, של נשים בזנות, של העובדה שלא קיים חינוך מגדרי בבתי ספר. זו תוצאה של אלימות ואפליה מגדרית שכולנו מרגישות בכל יום ובכל מרחב. במשך שנה וחצי מרחו אותנו מקבלי ההחלטות בזמן שנשים נרצחות. יותר מ-30 שרים ואף לא שרה אחת שדואגת לנו. מיליוני שקלים על משרדים חדשים, ואין 250 מיליון שקלים עבור תוכנית למניעת אלימות במשפחה. אנחנו נדאג שלא יוכלו להתעלם מאיתנו יותר”.

במהלך העצרת נאמו קרובים של נשים שנרצחו בידי בן זוגם בהם לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה, שירה וושיניאק, אחותה של מאיה וושיניאק, אסקדר סימנך, אחות של ספראש ענאלם וניר אלימלך, אחיה של ענת אלימלך.

לקראת העצרת פרסמה נעמ”ת כי בחודשים אפריל ומאי חלה עלייה של יותר מ-100% בפניות לקו החם על אלימות במשפחה בהשוואה לשנה שעברה. בחודש אפריל התקבלו 76 פניות לעומת 40 אשתקד, ובחודש מאי העלייה הייתה משמעותית אף יותר, עם 98 פניות לעומת 45 בתקופה המקבילה. “התגברות הטרור נגד נשים היא אחת מתופעות הקיצון של הקורונה. אני קוראת לממשלת ישראל לשים את המלחמה באלימות במשפחה בראש סדר העדיפויות שלה, ולקדם באופן מידי את התכנית שהיא עצמה אישרה כבר בשנת 2017”, אמרה יו”ר הארגון, חגית פאר.

על פי נתונים שפרסם היום משרד הרווחה, בחודש מאי נרשמה עלייה של 122% במספר התלונות על אלימות במשפחה למוקד 118 – מ-849 בחודש אפריל ל-1885 בחודש מאי. מדובר במגמה שנמשכת ברצף מאז חודש מרץ. בחודש פברואר עמד מספר התלונות על אלימות במשפחה במוקד 118 על 316 פניות, במרץ חלה עליה ל-344 תלונות, באפריל ל-849 ול-1885 במאי.