restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפים הפגינו נגד חוק המואזין בכאבול

13 במרץ 2017

אלפים השתתפו בשבת בהפגנה שארגנה ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית בכפר כאבול נגד חוק המואזין. בסוף ההפגנה השמיעו המפגינים באופן קבוצתי את קריאת התפילה של המואזין כהתרסה נגד החוק המוצע. ההפגנה התקיימה בהמשך למספר עצרות מחאה שנערכו ביישובים הערבים בסוף השבוע, לרבות בנצרת, בטייבה ובאום אל–פחם. השתתפו בה ראשי המפלגות והתנועות הפוליטיות הפועלות בחברה הערבית. המפגינים נשאו שלטים בגנות חוק המואזין שעליהם נכתב “לא ישתיקו את קריאת המואזין”. על כך מסר הבוקר העיתון “אל אתיחאד”.

ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת) שהשתתף בהפגנה אמר: “ההפגנה היום היא צעד ראשון בסדרה של פעילויות מחאה המוניות נגד חוק גזעני ודרקוני זה.
הנהגת הציבור הערבי החליטה הערב בישיבתה לא לציית לחוק המואזין אם יאושר בכנסת, וכי לא ניכנע לתכתיבים הגזעניים של ממשלת הימין הקיצוני”.

2017-03-12_191049

מפגינים בכאבול, אתמול. ראשון מימין: מזכל מקי, עאדל עאמר; ראשון משמאל: מזכיר חדש: מנצור דהאמשה (צילום: אל אתיחאד)

יצוין שלקראת ההפגנה פרסמו חד”ש ומק”י גילוי דעת חריף נגד הצעת החוק. במנשר, חד”ש ומק”י קוראות לגניזת הצעת החוק ולהצטרף למחאות נגד המדיניות הגזענית של ממשלת הימין. “המערכה איננה בין יהודים לערבים או בין קהילות שונות. זו המטרה של החקיקה הגזענית. המאבק הוא בין כוחות דמוקרטיים, של יהודים וערבים, נגד הגזענות, האפליה והכיבוש”. נאמר בהודעה.

ביום רביעי שעבר אושרו שתי גרסאות של החוק המגביל כריזה במסגדים. הצעת החוק של ח”כ רוברט אילטוב(ישראל ביתנו), שכוללת גם הגבלה על כריזה בבתי כנסת, עברה ברוב של 55 תומכים מול 48 מתנגדים.הצעתם של מוטי יוגב (הבית היהודי) ויו”ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) עברה ברוב דומה. על כך הגיב ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת) “מלחמות דת זה הדבר האחרון שחסר לנו כאן. וממשלת נתניהו עושה הכל כדי להשלים גם את החוסר הזה. חוק המואזין שאושר בקריאה טרומית, הוא גם מיותר לגמרי, וגם מסוכן מאוד לחיים המשותפים ולעתיד של כולנו כאן. מה שקרה בכנסת ממחיש את המטרה האמיתית של החוק הזה –לעורר מריבה בין יהודים וערבים, לייצר שנאה ולהכריז מלחמה על המוסלמים באשר הם. יש לנו עוד אפשרות לעצור את החוק הזה. כי בארץ הזאת יש מקום לכולנו”.