restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפים צעדו באיסטנבול במצעד הגאווה

14 ביוני 2010

אלפי הומוסקסואלים, לסביות וטרנסקסואלים צעדו ביום ראשון (ה-13 ביוני) בשדרות איסטיקלל שבמרכז איסטנבול ומחו על האפליה והאלימות כלפיהם במדינה המוסלמית. הם צעדו לקול תופים ושריקות, נופפו בדגלי הגאווה וזעקו כי הומוסקסואליות “אינה חטא או פשע”.

“הומוסקסואלים מתים והמדינה לא רואה”, טענו המשתתפים לפני שהקריאו את שמותיהם של כמה מחברי קהילת הלהט”ב שנרצחו בפשעי שנאה בשנה האחרונה. טורקיה אינה אוסרת על הומוסקסואליות, וכמה דמויות ידועות בתחום הבידור יצאו מהארון, ועם זאת תקריות הומופוביות אינן מחזה נדיר ברחוב הטורקי, ובקהילה טוענים כי הממשלה לא עושה מספיק כדי למגרן.

ארגונים שמגנים על זכויות הומוסקסואלים שלחו בפברואר מכתב לראש הממשלה, רג’פ טאיפ ארדואן, ומחו על רצח של שמונה טרנסקסואלים תוך פחות מחצי שנה. במרץ עוררה סערה השרה לענייני משפחה ונשים, סלמה אלייה קבאפי, כאשר אמרה כי “הומוסקסואליות היא הפרעה ביולוגית, מחלה”, וטענה כי מדובר ב”דבר שצריך להיזהר ממנו”.