restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפים רבים הפגינו בצהריים ברחובות קלנסווה נגד הריסת הבתים השבוע בעיר

14 בינואר 2017

אלפים רבים הפגינו אתמול (13.1) ברחובות קלנסווה נגד הריסת הבתים השבוע בעיר, בהם חברי כנסת של הרשימה המשותפת בראשות ח”כ איימן עודה (חד”ש), יו”ר ועדת המעקב של האזרחים הערבים בישראל, מוחמד ברכה; מזכ”ל מק”י, עאדל עאמר ומזכיר חד”ש, מנצור דהאמשה.

עצרת המחאה בקלנסווה החלה בשעות הצהריים בתהלוכה שיצאה ממרכז העיר והסתיימה באתר שבו נהרסו שלושה בתים. עם העצרת, הכריזו בקלנסווה על הקמת קרן מיוחדת לגיוס כספים במטרה לבנות את הבתים שנהרסו מחדש. המבצע לגיוס הכספים החל במהלך תפילות יום השישי ברחבי הארץ. בעצרת שנערה לאחר ההפגנה, קרא חוסאם מכלוף, תושב שביתו נהרס, קרא לחברי הכנסת, לראשי הרשויות ולמנהיגים הערבים להתגייס למען בעלי הבתים: “אנחנו נישאר כאן על אדמתנו ושום דבר לא יזיז אותנו מכאן, הם יכולים להרוס את הבתים אבל הם לא יהרסו את נשפנו”.

qalanswa

ח”כ עודה יחד עם חוסאם מכלוף, תושב קלוונסה שביתו נהרס השבוע. ברקע: עצרת האלפים שנערכה היום נגד הריסת בתים (צילום: הרשימה המשותפת)

11 בתים נהרסו ביום שלישי האחרון על ידי היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה של משרד האוצר, ובסיוע המשטרה. הבתים שנהרסו, חלקם בשלבי בנייה סופיים, היו בבעלות ארבע משפחות שבנו אותם על קרקע שבבעלותן ויועדה לחקלאות. לדבריהן, נודע להן על הוצאת צו הריסה מינהלי לבתים רק יומיים לפני ההריסה, כך שהן לא הספיקו להתמודד עמו מבחינה משפטית ולמנוע את המהלך.

בעקבות הריסת המבנים הודיע ראש העיר קלנסווה, עבד אל-באסט סלאמה, כי בכוונתו להתפטר מתפקידו. כמו כן, נערכה ישיבת חירום בהשתתפות וועדת המעקב וחברי הכנסת של רשימה המשותפת הכריזו על שביתה כללית ביום המחרת ביישובים הערביים. מחר אמורה להתכנס ישיבה נוספת, של מליאת ועדת המעקב, על מנת לתכנן צעדי מחאה נוספים. יו”ר ועדת המעקב, ח”כ לשעבר ברכה (חד”ש) אמר ל”הארץ” כי “העצרת כאן היא מסר לממשלה שהיא לא יכולה להרוס בתים והציבור הערבי יישאר אדיש. אני מריח שראש הממשלה מנסה ליצור לא רק מחזה של חורבות אלא גם מחזה של דמים ואני קורא לו שלא לדרדר את המצב בגלל גחמותיו ומצוקותיו. אנחנו ננהל מאבק על הבית, מאבק על עצם קיומנו ונבנה את הבתים מחדש”.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ עודה, אמר בקלנסווה: “אלפים יצאו היום להשתתף בהפגנה, משפחות שלמות, נשים גברים וילדים, במספרים חסרי תקדים לשנים האחרונות, בקריאה ברורה נגד הפשע והאכזריות של הריסת בתים של משפחות שנבנו על אדמה פרטית. הציבור הערבי כבר יודע שראש הממשלה החליט לסמן אותו כאויב מספר אחת ועכשיו הוא מנסה להסתיר את השחיתות שלו בהרס ובהסתה פרועה”.