restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אלפי מפגינים מתכנסים בביירות למחאה נוספת; בגליל נמשכת ההתרמה למען נפגעי אסון הנמל

8 באוגוסט 2020

אלפים מתכנסים בשעות אחה”צ (שבת) במרכז ביירות להפגנה נוספת נגד הממשלה ומשטר העדות בלבנון. המחאה ההמונית במדינה השכנה התחדשה בימים האחרונים בעקבות אסון הנמל בבירה שגבה את חייהם של יותר מ-150 תושבים והותיר אלפי פצועים. על הפי הדיווחים המפגינים מתכנסים תחת הכותרת “יום הדין הגיע” ובקרבתם כוחות משטרה וצבא גדולים.

יצוין שכוחות הביטחון של לבנון פיזרו אתמול (בין חמישי לשישי) מפגינים זועמים שניסו לפרוץ לבניין הפרלמנט בביירות בעקבות מחדל הממשלה בטיפול באסון בנמל. בין היתר השתמשו הכוחות בגז מדמיע כדי להרחיק את המפגינים. על פי הדיווחים של קבוצות המחאה בפייסבוק, המפגינים מחו במרכז העיר ואף חסמו את הרחוב המוביל לעיריית הבירה הלבנונית.

על פי הודעה שפרסמה אתמול הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הלבנונית האסון שאירע השבוע בנמל ביירות הוא “תולדה של פשע נגד האומה הלבנונית ושל היעדר תפקוד של מנגנוני המדינה ובייחוד אחריותן של כל הממשלות שכיהנו בתפקיד מאז 1992”. לדברי הקומוניסטים המשטר הפוליטי בלבנון מבוסס על משטר של עדות הפועל בניגוד לאינטרסים של העם. “תפקידם המרכזי של הכוחות הפועלים לשינוי דמוקרטי מן היסוד הוא להפיל את הממשלה והלקים ממשלת מעבר ועצמאית ושיעדיה הם: לשנות את המשטר הפוליטי, להקים מדינה דמוקרטית מודרנית המסוגלת להתמודד עם שלושה אתגרים מרכזיים: המפולת הכלכלית, המשבר החברתי המחמיר ומשבר הקורונה”. “אנו מצויים כעת על פרשת דרכים היסטורית ואין מקום לשוב אחורנית”, הדגישו. עוד קראו הקומוניסטים להקמת ועדת חקירה אזרחית ועצמאית מהממשלה ומהפרלמנט.

בתוך כך גובר זרם התרומות לנפגעי האסון בקרב התושבים הערבים בגליל. זאת, על פי קריאת ועדת המעקב העליונה בראשות מוחמד ברכה. בעיר עכו נפתחה הבוקר נקודת התרמה ונמסר שמיום חמישי ועד לשעות הצהריים נתרמו יותר מ-100 אלף שקל. תושבי עכו רבים, ביניהם יהודים, פקדו היום את הנקודה שבעכו העתיקה ובין הבאים ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת), תושבת העיר.