restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אמנסטי ערב הגעת המשט נגד המצור: 4 מתוך כל 5 אזרחים בעזה זקוקים לסיוע

27 במאי 2010

ארגון זכויות האדם הבינלאומי “אמנסטי אינטרנשיונל” פרסם הלילה תגובת נגד לטענה הישראלית על התנאים בעזה: בדו”ח השנתי של הארגון לשנת 2009, נטען כי המצור שמטילה ישראל על הרצועה מהווה הפרה של החוק הבינלאומי, וכי הוא מעמיק את המשבר ההומניטרי, שממדיו קשים.

עוד נטען, בפרק המתייחס לישראל בדו”ח, כי בזמן מבצע “עופרת יצוקה” פגעה בבתי חולים ברצועה, שלא הוכח כי הסתתרו בהם אנשי חמאס. הדו”ח גם תוקף את הריסתם של בתי פלסטינים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים על ידי ישראל, ובמקביל את הרחבת ההתנחלויות והשתלטות ישראל על מקורות המים בגדה.

בדו”ח “אמנסטי” נמסר כי המצור שמוטל על הרצועה מאז יוני 2007 העמיק את המשבר ההומניטרי. אבטלה נרחבת, עוני קיצוני, העדר ביטחון באספקת תזונה ועליית מחירי המזון, שנגרמו בשל המחסור, הותירו ארבעה מכל חמישה עזתים תלויים בסיוע הומניטרי – נטען בדו”ח. בארגון זכויות האדם טוענים גם כי היקף המצור והצהרותיהם של פקידי ממשל ישראלים בדבר מטרתו העידו על כך שהוא הוטל כעונש קיבוצי על תושבי עזה, ובכך מהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי.

הדו”ח מתייחס גם לחולים מרצועת עזה, שלא הורשו לקבל טיפול בישראל. בין היתר צוין המקרה של סמיר אל-נאדים, שהלך לעולמו ב-1 בנובמבר, לאחר שיציאתו מעזה לצורך ניתוח לב התעכב בכשלושה שבועות.

לדו”ח המלא באנגלית