restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אנשים לפני רווחים – ח”כ דב חנין מסכם את כנס החורף

12 באפריל 2016

שימו לב למה שקורה כאן בחודשים האחרונים. הממשלה לא פותרת שום בעיה אמיתית. אין ביטחון אישי ואין גם ביטחון חברתי וכלכלי. מחירי הדירות ממשיכים לטפס. מערכת הבריאות הציבורית במשבר מעמיק. והשלטון? במקום לקדם פתרונות הוא בוחר בחיפוש אויבים פנימיים ובהסתה: נגד ערבים, נגד השמאל, נגד ארגוני זכויות האדם, נגד האקדמיה, נגד התרבות, נגד בג”צ, נגד כל מי שמעז לחשוב אחרת. בכל שבוע מסמנים אויב חדש – אבל מסע ההתלהמות הוא נתון קבוע.

2016-04-08_193257

מול הגל העכור הזה חיונית עמידה משותפת. בחצי השנה האחרונה עשינו זאת. בתחילת החורף עמדנו יחד נגד גלי הגזענות וההשתקה ברחובות תל-אביב, ירושלים וחיפה. בחודשים האחרונים, בכל תחילת חודש, צעדנו יחד מאות ישראלים ופלסטינים והעברנו מסר שיש גם דרך אחרת, של חיים, שאפשר לבחור בה. צעדות החופש ההולכות וגדלות מילאו אותי תקווה בימים אלה. חשוב ומומלץ להצטרף.

בכנסת, למרות הממשלה הרעה הזאת, היו לנו גם הישגים ממשיים. ביום האחרון של כנס החורף הצלחתי להעביר חוק שנאבקתי עליו שנים: מהפכה של שקיפות בדיור הציבורי, שתאפשר לדיירים ולזכאים לקבל דיווחים מפורטים על זכויותיהם, מעמדם, מצבם וכל מידע רלוונטי אחר. החוק יתרום גם למאבק בשחיתות.

והיה גם הרגע האופטימי בעניין מתווה הגז השערורייתי. אחרי שדרס בכוחניות את כל שומרי הסף, הגיע נתניהו לבג”צ, ושם שמו לו השופטים גבול ברור – הממשלה לא יכולה לכבול את ידיה של הכנסת מלחוקק, ולא יכולה לכבול את ידיהן של הממשלות הבאות מלקבל החלטות בעניין כה מהותי. ההחלטה הזאת בהחלט מסבכת את נתניהו. אבל המאבק לא תם ועלינו להמשיך בו, כדי להגיע להסדר המביא בחשבון את טובת הציבור, במקום את הרווח של הטייקונים.

ביום פרסום החלטת בג”צ, הצלחנו להציב עוד קו אדום בפני השתוללות הטייקונים, כשעברנו את משוכת ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת חוק גבעת עמל, אותה אני מקדם יחד עם ח”כ שולי מועלם. מטרת הצעת החוק שלנו היא להעניק פיצוי הולם של דירה תמורת דירה לאנשים החיים שם, שנמכרו לטייקון יצחק תשובה יחד עם הקרקע עליה הם מתגוררים מאז קום המדינה. האנשים האלה דורשים את הדבר הבסיסי ביותר, ועל המדינה להתערב ולהבטיח את זכויותיהם.

העיקרון של אנשים לפני רווחים, הציבור לפני הטייקונים, היה עיקרון יסודי ברבים מהמאבקים שניהלתי בכנס החורף של הכנסת. ראו, למשל, את המאבק שניהלתי בתופעת תאונות העבודה בענף הבנייה. עוד ועוד עובדי בניין נהרגו בתאונות, אבל האינטרס של הקבלנים לגרוף רווחים דוחף אותם להעביד את העובדים באתרי בנייה בלי תנאי בטיחות הולמים, גם אם זה בא על חשבון חיי אדם. ושר הכלכלה נתניהו? הוא נמצא במקומות אחרים לגמרי.

גם הזיהום במפרץ חיפה, שהגיע לכותרות שוב ושוב בחודשים האחרונים בעקבות ממצאי מחקרים מדאיגים, הוא דוגמא לאותו הסיפור ממש. המלצנו על פעולה נחושה להפחתת הזיהומים. אבל הממשלה מעדיפה להמשיך לריב לגבי הנתונים ולסכן את בריאות האזרחים, במקום לריב עם האחים עופר ולפגוע להם ברווחים.

את סדר העדיפויות המעוות הזה אנחנו חייבים לשנות, ולשם כך עלינו להיאבק. הציבור צריך להשמיע קול ברור בכל אחד מהנושאים האלה, קול שיהדהד במסדרונות הממשלה וידרוש סדר עדיפויות אחר, צודק יותר.

בכנס החורף הזה העליתי גם את חוק זכויות המלצרים, שעורר הדים רבים, למרות שהדרישה שהצעת החוק הזאת מציבה היא כל כך בסיסית: להבטיח שכר וזכויות גם לעובדים בענף ההסעדה. הממשלה רוצה לקבור את העניין בוועדה, אני מתכוון להיאבק על פתרון בכנס הקרוב.

אני שמח על התקדמויות שכן השגנו: שכר המינימום הועלה (עוד לא 30 שקלים בשעה, אבל עדיין התקדמות), מחירי התחבורה הציבורית ירדו, ותכנית של תקצוב שוויוני יותר עבור הציבור הערבי יצאה לדרך. כל אלה לא היו קורים בלי מאבק ועבודה קשה.

 

הרשימה של ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת)

פורסמה בגיליון “זו הדרך” האחרון