restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

אסיפה שנתית של סניף מק”י בתל-אביב: לימוד רעיוני וחברים חדשים

5 בדצמבר 2019

    סניף מק”י תל אביב קיים בשבוע שעבר (26.11) אסיפה שנתית, אשר סיכמה את פעילותו בתקופה החולפת ובחרה ועד סניף חדש. לקראת האסיפה פרסם ועד הסניף דוח, אשר שימש בסיס לדיון הפוליטי והארגוני שהתקיים באסיפה.

   הדוח נפתח בהתייחסות למשבר שפוקד משטרים דמוקרטיים ברחבי העולם, ולשיתוק הפוליטי בישראל כדוגמא אחת לו. “המשבר הכלכלי המתמשך מאז 2008, ההשפעות הברורות של משבר האקלים המאיים על עתיד כדור הארץ, והעלייה המתמשכת במספר הפליטים בעולם – הובילו בתנועת מלקחיים למצב בו הפרדיגמה הניאו-ליברלית ששלטה ללא עוררין בכלכלה ובפוליטיקה העולמית מאז שנות התשעים – נמצאת במשבר עמוק”, נכתב בדוח. “‘הישן גווע, אך החדש טרם יכול להיוולד’, ואכן אנו עדים כעת לקיטוב פוליטי חריף במדינות רבות ברחבי העולם: מצד אחד עליה של משטרים סמכותניים, מטראמפ בארה״ב, עבור בבולסנארו בברזיל ונרנדרה מודי בהודו; ומצד אחר – גלים מתגברים של מחאה עממית, הסוחפים מיליונים מאוכלוסיית העולם. תנועות המחאה דורשות לא רק הגדלה של סלי השירותים החברתיים והורדת יוקר המחיה, אלא גם פירוק של בנקים, זכויות נשים מלאות, הלאמת תשתיות ושירותים חברתיים, נטישה של דלקים מאובנים, זכויות להט”ב, זכויות מהגרים ופליטים ועוד. אלה תנועות לשינוי עמוק בשיטה הכלכלית והחברתית.

    על הרקע הזה יש להבין גם את ההתפתחויות בישראל: “בשנים מאז אסיפת הסניף הקודמת ראינו החרפה במדיניות הימין בכל זירה וזירה: העמקה של הכיבוש, הרחבה חסרת כל מעצורים של ההתנחלויות, ודיכוי אלים מתמיד של העם הפלסטיני במאבקו לחירות. ממשלת הימין גם ויתרה על כל יומרה לדאגה חברתית: אנו עדים לגלים של קיצוצים בשירותים החברתיים, הזורעים הרס במערכות הבריאות, החינוך והרווחה; להתנערות ממשלתית מביטחון הפנים, במיוחד ביישובים הערביים, שם נרשם בשנים האחרונות זינוק עצום בכוחו של הפשע המאורגן, ובהתאם – גם במספרם של נפגעי הירי ברחובות; לפגיעה בזכויות העובדים, להתפתחות חסרת מעצורים של צורות העסקה בלתי מוגנות חדשות, ולהפקרות בתחום תאונות העבודה; וכן לכשל מתמשך של הממשלה בהתמודדות עם המשברים הסביבתיים”.

    ובכל זאת, נטען בדוח הסניף, “בארץ, אנו רואים פיצול גדול במחאה החברתית. מצד אחד מאבקים עממיים צוברים ביטחון ואומץ לעומד מול השלטון וזרועותיו. ראינו זאת בשנים האחרונות במחאת הנכים, בהפגנות החרדים, במאבק יוצאי אתיופיה, ואף בהפגנות הבלתי פוסקות נגד השחיתות. מעגלי אזרחים רבים וגדולים מעורבים בשנים הללו במאבק נגד הממסד, תוך גילוי אומץ ונחישות מרשימים.

    ואולם תנועות המחאה בארץ, בשונה ממקומות רבים בעולם, אינן מתלכדות לתנועה אנטי-קפיטליסטית מתואמת. הגורמים לכך מגוונים: הייאוש שנתקף הציבור לנוכח הקלות בה בלע הממסד הפוליטי הישן את מחאת 2011; הדומיננטיות של הזירה המדינית והביטחונית בסדר היום הפוליטי בישראל; העובדה שישראל חמקה בינתיים מגילוייו של המשבר הקפיטליסטי שהתפרץ ב-2008; חולשתם הרעיונית והארגונית של ארגוני העובדים בישראל. כל אלה אפשרו להון הישראלי להתנהל בעשור האחרון ללא בלמים”.

    הסניף ממשיך ומסמן את תפקידו בתנאים אלה: “לתמוך במאבקים החברתיים ולהעלותם על פסים מהפכניים המבקשים לבסס ברית חברתית מול ההון; לתבוע לא רק תיקונים בהסדרים החברתיים הקיימים, אלא שינוי מהותי ביחסי הכוחות בחברה, ומעבר לדמוקרטיה אמיתית ולסוציאליזם. אנו צופים כי גם בישראל, כמו במדינות כה רבות בעולם, צפויה להתפרץ מחדש מחאה עממית רחבת היקף”.

    במישור הארגוני, סיכם הסניף את חלקו בשלוש מערכות הבחירות בשנה החולפת: בחירות מוניציפליות בתל אביב-יפו בספטמבר 2018, בחירות כלליות באפריל 2019, בהן חד״ש רצה יחד עם מפלגת תע״ל, ובחירות כלליות בספטמבר 2019, בהן חד״ש התמודדה במסגרת הרשימה המשותפת.

    אף שבמערכות הבחירות הללו הושקעו מאמצים גדולים, הן לא גרמו לשיתוק העבודה הסדירה של הסניף. בתקופת הדוח התקיימו מפגשים ללימוד רעיוני, אסיפות ציבוריות, סבבים של קליטת חברות וחברים חדשים לסניף, ועוד. הסניף גם לקח חלק מוביל בהפעלת סניפי חד”ש ובנק”י, בפעילות תא הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב ובהפעלת מועדון הגדה השמאלית. כמו כן, פעילים חברי הסניף  בשורה של ארגוני שלום ושוויון בעיר.

    הדוח התייחס בפירוט מיוחד לשני אירועי מחאה שהתקיימו בתל אביב בתקופה החולפת: הפגנת הענק שהובילה ועדת המעקב של האוכלוסייה הערבית בתל אביב באוגוסט 2018, בה השתתפו רבבות מפגינים מן השמאל ואף מהמרכז הפוליטי; וההפגנה שיזמה מפלגת כחול-לבן נגד צעדי החקיקה האנטי-דמוקרטיים של נתניהו, בה נאם איימן עודה. נוכחותו ונוכחותם של כוחות השמאל בהפגנה נתקבלו באהדה רבה. הסניף קובע ששתי ההפגנות, על אף ההבדלים הגדולים ביניהן, “ביטאו הכרה גוברת והולכת בכל החוגים הללו, לרבות בקרב אנשי כחול-לבן, כי רק ברית פוליטית עם הציבור הערבי בישראל עשויה לגבש גוש שיוכל לבלום את הימין הקיצוני.

    עמדת המפלגה ארוכת השנים לפיה שותפות יהודית-ערבית היא המפתח לכינונה של אלטרנטיבה אמיתית למדיניות הכיבוש, הניצול וההסתה בישראל, רשמה נגד עינינו הישגים היסטוריים בדעת הקהל הישראלית. התפתחות זו לא באה באקראי, אלא היא פרי של עבודת ארוכת שנים של המפלגה והחזית, בה נטלו חלק גם חברות וחברי הסניף שלנו”.

הרשימה מתפרסמת בגיליון השבוע של “זו הדרך”