restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ארגון עדאלה דורש לפתוח בחקירת הרס הכפר אל-עראקיב

3 באוגוסט 2010

בעקבות הרס הכפר הבדואי הלא מוכר אל-עראקיב בשבוע שעבר, ביקרו בו נציגי עדאלה וגבו עדויות מהתושבים. עורכת הדין סאוסן זהר שלחה מטעם הארגון מכתב להרצל שבירו, מנהל המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים, ובו היא תובעת לפתוח באופן מיידי בחקירה של העבירות שביצעו כוחות המשטרה בפעולת ההריסה (לקריאת המכתב). כמו כן, נשלח מכתב אל מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בדרישה לחקור את עניין נוכחות נציגי מס הכנסה וההוצאה לפועל ואת גביית החובות הבלתי חוקית תוך ניצול מצוקתם של תושבי הכפר בעת הריסת בתיהם (לקריאת המכתב).

במכתב נאמר, שהריסת הכפר בוצעה באופן ברוטלי ביותר ותוך שימוש באמצעים בלתי חוקיים לצורך הרתעת תושבי הכפר. לבעלי הבתים לא ניתנה התראה מראש בדבר ההריסה. כוחות המשטרה הגיעו לכפר לפנות בוקר, בשעה שמרבית התושבים ישנו. “הריסת הכפר בוצעה מתוך כוונה לגרום חורבן והרס של כל הנכסים ולא רק של בתי התושבים, כדי לזרוע בהם פחד”, נאמר במכתב.

מעשיהם של הכוחות שהרסו את הכפר אל-עראקיב מנוגדים לכללי המשפט המינהלי, לפקודת המשטרה, לכללי המשמעת המוטלים על השוטרים ולכללי הגבייה לפי פקודת מס הכנסה והם פוגעים שלא כדין בזכויות החוקתיות של התושבים. לכן דורשת עו”ד זהר ממנהל מח”ש לפתוח מייד בחקירה פלילית של פעולות אלה; לפתוח בחקירה של עבירות המשמעת שביצעו כוחות המשטרה; להורות על פיצוי התושבים בגין הפקעת נכסיהם; להורות על השבת נכסיהם של התושבים ולהורות על החזרת הסכום שנאלצו התושבים לשלם כנגד שחרור נכסיהם.

במהלך הריסת הכפר, ביום שלישי שעבר לפנות בוקר, הכריזו מאות שוטרים, חלקם רכובים על סוסים, על המקום כ”שטח סגור”, הזהירו את התושבים שכל ניסיון להתנגד להוראות יוביל לפינוים בכוח והורו להם לפנות את בתיהם בתוך שתי דקות. התושבים ניסו לפנות את נכסיהם, אבל פעולות ההרס החלו כמעט מייד. לא פחות מ-1,300 שוטרים, שלוו באנשי הסיירת הירוקה, השתתפו בפעולת ההריסה הברוטלית. בכל משך הפעולה ריחף מעל הכפר מסוק. בתום הפעולה לא נותר זכר ל-45 בתי הכפר ו-250 תושביו – גברים, נשים, קשישים וילדים – נותרו ללא קורת גג וללא מיטלטליהם.

בניגוד לחוק, רוב השוטרים היו רעולי פנים ולא ענדו תגי זיהוי. השוטרים אף היו מצוידים בכלי נשק, בגז מדמיע, באלות ובכלים אחרים. בכך סיכלו כוחות המשטרה את מימוש זכותם של התושבים לזהות את השוטרים שהפרו את החוק ואת זכותם לגשת לערכאות נגדם. התושבים, מצדם, השתדלו להתנגד למעשי ההריסה בדרכים לא אלימות.

חמור מכל, יחד עם כוחות המשטרה הגיע אל הכפר אוטובוס שבו היו עשרות נערים יהודים מארגוני הימין הקיצוני. הללו החלו לקנטר את תושבי הכפר שבתיהם נהרסו זה עתה ומחאו כפיים לשוטרים שהרסו את הבתים.

בהריסת הבתים הפקיעו אנשי המשטרה את תכולת כל הבתים, כולל מקררים, תנורים, ארונות, שולחנות, מזרנים וכריות, סלונים, חדרי שינה וחדרי אוכל, אריגים, שטיחים רבים ועבודות יד וכו’. כוחות המשטרה נטלו עמם רכוש אחר שהוצב סמוך לבתים, כמו גנרטורים לייצור חשמל, מחרשות, טונות קמח וכדומה.

גם נציגי ההוצאה לפועל ונציגי מס הכנסה התלוו לכוחות המשטרה ואלה חילטו נכסים שהתושבים היו חייבים לרשויות המס. נכסים חולטו גם מבעלי חוב בלשכות ההוצאה לפועל. החילוט נעשה ללא הודעה מראש ובלי שהתושבים נדרשו לשלם את חובם ולכן לא היה חוקי. התושבים אף נדרשו לשלם 22,500 שקל כדי שרכושם יוחזר להם.

גם מטעי הזיתים ועצי הפרי שטיפחו התושבים נעקרו. הכוחות עקרו את כל עצי הזית של תושבי אל-עראקיב, כ-4,500 במספר.