restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ארגוני זכויות אדם בינלאומיים: הרשות הפלסטינית וחמאס עושות שימוש בעינויים

3 ביולי 2022

דו”ח ארגון משמר זכויות האדם הבינלאומי שפורסם ביום חמישי האחרון קורא למדינות התורמות לרשות הפלסטינית לנתק את המימון לכוחות הביטחון הפלסטינים המבצעים עינויים, והפציר בבית הדין הפלילי הבינלאומי לחקור את ההאשמות. בדו”ח נטען כי כוחות הביטחון הפלסטינים משתמשים בבידוד ובמכות, לרבות הצלפות ברגלי האסירים, ומכריחים עצורים להיות בתנוחות לחץ כואבות לתקופות ממושכות, כולל הרמת זרועותיהם מאחורי גבם עם קשירה בחבל, כדי להעניש ולהפחיד מתנגדים ולהוציא ווידויים.

הדו”ח פורסם לקראת שנה למותו של ניזאר בנאט, מבקר חריף של הרשות הפלסטינית, שמשפחתו טוענת כי מת לאחר שכוחות הביטחון הסתערו על ביתו באמצע הלילה והכו אותו באלות מתכת. הרצח עורר שבועות של הפגנות נגד הרשות הפלסטינית, כוחות הביטחון הפלסטיניים פיזרו באלימות חלק מההפגנות שפרצו בשל מותו. הדו”ח מאשים גם את שלטונות החמאס ברצועת עזה בגלל מעשים נפשעים דומים.

יצוין שארגון זכויות האדם אמנסטי פרסם אף הוא בשבוע שעבר כי הרשות הפלסטינית לא נתנה מענה לדרישה לעשיית צדק עם רוצחיו של בנאט. הרשויות הפלסטיניות עצרה 14 שוטרים בקיץ שעבר והם עומדים לדין בבית משפט צבאי, אך לא נקטו צעדים נגד המפקדים הבכירים.

לדברי הארגון “שנה לאחר ההרג האכזרי של פעיל זכויות האדם, ניזאר בנאט, הצדק נותר חמקמק. ניזאר, שהיה ידוע כמבקר חריף של הרשות הפלסטינית, נהרג זמן קצר לאחר שנעצר על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים כאשר על גופו נמצאו חבלות חמורות. עד היום האחראים למותו לא נתנו את הדין. העצורים אשר היו מעורבים בגרימת המוות שוחררו מאז ממעצרם, ובני משפחתו טוענים בצדק שבשחרורם הרגה הרשות את ניזאר בפעם השנייה”.

“אנו קוראים לרשות הפלסטינית להבטיח שהאחראים למותו יתנו את הדין דרך מערכת המשפט האזרחית ולא דרך בתי המשפט הצבאיים שהם פגומים מיסודם כי אין במסגרתם הליך משפטי תקין”, נמסר מאמנסטי.

לעיון בדו”ח ארגון משמר זכויות האדם (אנגלית וערבית)