restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ארגנטינה: הגנרל ששלט בעת המונדיאל ב-1978 מואשם ברצח רבבות

5 ביולי 2010

הגנרל ששלט בארגנטינה בעת המונדיאל שנערך במדינה הלטינו-אמריקאית בשנת 1978 מואשם כעת בפשעים נגד האנושות. בגיל 84 ובמהלך ריצוי עונש מאסר עולם על פשעים קשים שהתרחשו במהלך שלטונו כמנהיג החונטה הצבאית ששלטה בארגנטינה בשנות ה-70 של המאה הקודמת, התיישב שוב חורחה רפאל וידלה על ספסל הנאשמים של בית-משפט בארצו, כאחד מבין 20 נאשמים ברצח ובעינויים קשים של כ-30 אלף אסירים פוליטיים בין השנים 1976-1983 – כך מוסרים העיתונים בבואנוס איירס.

וידלה עמד בראש החונטה עד 1981 וזוכה לתואר המפוקפק של מבצע ה”מלחמה המלוכלכת”, נגד צעירים שמאליים, פעילים באיגודים המקצועיים ואגודות הסטודנטים. אירועים שבמהלכם דיכאו שלטונות ארגנטינה דאז ביד ברזל ובאמצעות הוצאות להורג של כ-30 אלף פעילים – מעשים שנמשכו עד לשנת 1983, בתמיכת ארה”ב ובסיועה של ישראל.

וידלה נידון ב-1985 למאסר עולם יחד עם חבריו לדיקטטורה הצבאית – לאחר שהורשע בעינויים, רצח ופשעים אחרים. ב-1990 העניק לו הנשיא דאז, קרלוס סאול מנם, חנינה – אולם ב-2007 אישר בית-המשפט העליון מהלך לבטל את אותה החנינה – בין היתר באמצעות שחזור פרטי העבירות שבהן הורשע ואיסוף חומר אודות מקרים חדשים שטרם מוצה עמו הדין עליהם.

בשלוש השנים האחרונות הוא נתון למאסר עולם, כאשר תוצאות המשפט הנוכחי שמתנהל נגדו מקווים בתביעה כי המהלך יוכל להקל במעט על כאבן של משפחות ההרוגים ואלו שנפלו קורבן למעשיו של וידלה. עורך הדין המייצג את משפחות הקורבנות במאבק הנוכחי נגד וידלה הוא מיגל קבאלוס, שאביו נמנה על הקורבנות ששילמו בחייהם על מעשיו של שליט החונטה הצבאית בדימוס. “כשהם הגיעו לבית-הכלא כדי לחפש את אבא שלי, הוא ידע שהם הולכים להרוג אותו”, סיפר קבאלוס. “הוא נפרד מחבריו והותיר תמונה של משפחתו, כדי שהם יוכלו לספר לנו מה קרה”.

בחמש השנים שבהן משל וידלה בארגנטינה, אירחה המדינה את משחקי גביע העולם בכדורגל של שנת 1978. הניצחון של ארצו במשחקים שימש עבורו אמצעי הסוואה למעשיו וכלי יעיל לנסות לטהר את שמה של החונטה הצבאית, בעוד הדיווחים על הפרות חמורות של זכויות האדם שם הלכו והתגברו. לבד מהנעשה בארצו, הורשע וידלה בפשעים חמורים גם באיטליה, ספרד, צרפת וגרמניה – שבין ההרוגים הרבים שגבו מעשיו של שלטונו, היו גם אזרחיהן.

עוד על השימוש במונדיאל שנעשה ב-1978 כדי לכסות את הפשעים בארגנטינה