restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ארדואן זה כאן: מאות הפגינו בירושלים נגד הפשיזציה; המשטרה עצרה שלושה אזרחים

19 במרץ 2020

המשטרה עצרה אחה”צ (חמישי) שלושה מהמפגינים שהגיעו במכונותיהם ליד משכן הכנסת, במחאה נגד התנהלות הממשלה ויו”ר הכנסת יולי אדלשטיין וממשלת הימין. מוקדם יותר, כוחות המשטרה חסמו את מאות המפגינים שנסעו בשיירת  לירושלים, ונסעו באיטיות בכביש 1 בדרכם לירושלים. אחרי שנמתחה על כך ביקורת, השיירה שוחררה והגיעה לכנסת. על חלונות כלי הרכב הונפו סיסמאות נגד ההפיכה השלטונית, דגלים שחורים ואף השלט “ארדואן זה כאן” ככותרת מאמר המערכת בגיליון השבוע של “זו הדרך” שפורסם אתמול.

בעקבות מעצר המפגינים מסר ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת):  “‏בדיקטטורה אסור למחות, ולכן הורו נתניהו וארדן לבלום את שיירת המחאה לירושלים למרות שזו פעלה על פי החוק וללא הפרעה או סכנה לציבור. אני קורא לכל סיעות הבית לחדול מיד ממו”מ עם הליכוד, מדובר בתנועה שהשתלטה על המדינה באופן בלתי חוקי וכל דקה נוספת מעמידה את כולנו בסכנה איומה”.

מארגני האירוע מסרו כי המחאה תימשך בשבועות הקרובים “עד להחזרת הדמוקרטיה הישראלית למסלולה”. הם הוסיפו כי “סגירת בתי המשפט, התבצרותו של יו”ר הכנסת בתפקידו, שיתוק ועדות הכנסת ותחילת הליכי הריגול נגד האזרחים ללא פיקוח – הם כבר לא סימני אזהרה, זהו ניסיון חיסול של הדמוקרטיה”. יצוין שאחה”צ מאות דגלים שחורים נתלו על הבתים ברחבי הארץ במחאה על הפשיזציה בישראל.

ביום ראשון האחרון, עשרה פעילי חד”ש, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הפגינו מול מטה הליכוד בתל אביב – מצודת זאב. הפעילים נשאו שלטים בהם נכתב: “מצב חירום אינו פוטר מעונש”, “נתניהו = מצב חירום” ו”לא לסגירת בתי המשפט”. ההפגנה נערכה על רקע החלטתו של ראש ממשלת המעבר, בנימין נתניהו, להשתמש בהכרזת מצב חירום כדי לסגור את בתי המשפט ולמלט את עצמו מדין, כמו גם להתחיל שימוש במעקב טכנולוגי על אזרחים ה”חשודים” כנשאי קורונה – פרקטיקה שמקורה בכיבוש הישראלי בשטחים. המפגינים גם מחו נגד חוסר המענה של הממשלה בטיפול במצוקת העובדים שמאבדים את מטה לחמם לאור המשבר. מזכירת חד”ש תל אביב, נועה לוי, מסרה: “נתניהו מבצר את שלטונו באמצעים אנטי דמוקרטיים מובהקים, תוך שימוש ציני בסכנה גדולה הטמונה במגיפת הקורונה. אנו קוראים לכל הכוחות הדמוקרטיים להתאחד כנגד צעדי ביטול המרחב הדמוקרטי של נתניהו, לפני שיהיה מאוחר מדי”.

למאמר המערכת “ארדואן זה כאן”, שפורסם השבוע ב”זו הדרך”: http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/03/G12_2020.pdf