restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

באוניברסיטת העברית הפגינו נגד הפרטת המכינות

19 בינואר 2010

עשרות הפגינו ביום שלישי (ה-19 בינואר) באוניברסיטה העברית בירושלים, ובהם פעילי חד”ש, במחאה על החלטת הממשלה להפריט את המכינות הקדם אקדמיות. ההפגנה התקיימה ברחבת הפורום של קמפוס הר הצופים. באגודת הסטודנטים הסבירו את הרקע להפגנה בזכייתה של חברה פרטית במכרז שפרסם משרד החינוך לניהול המכינות הקדם אקדמיות. לדברי פעילים באגודה, הפרטה זו מעלה חששות כבדים בנוגע לעתיד המכינות הקדם אקדמיות בפרט, ועתיד ההשכלה הגבוהה בכלל.

עוד נמסר מהאגודה כי מדובר צעד נוסף לעבר הפרטת מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל וכי החברה שזכתה המכרז אינה בעלת אוריינטציה חינוכית והפקדת פרויקט חינוכי בעל חשיבות ראשונה במעלה בידיהם של מי שאינם אנשי חינוך הוא שגוי ופסול.

בעצומה שפורסמה נכתב: ”אנו קוראים למשרד החינוך לבטל את המכרז ולעצור את תהליך ההפרטה אשר יפגע קשות במערכת ההשכלה הגבוהה. כיום, 45 מכינות המפוזרות ברחבי הארץ מקנות בכל שנה לכ-15,000 צעירות וצעירים את ההזדמנות להיכנס למערכת ההשכלה הגבוהה. ההפרטה המתוכננת מעלה חששות כבדים בנוגע לגורלן של המכינות ולפגיעה בשוויון ההזדמנויות במערכת החינוך בישראל. בשבוע האחרון קבעה ועידת אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית כי היא מתנגדת להפרטת המכינות הקדם-אקדמיות. האגודה קראה למשרד החינוך לבטל את המכרז ולעצור את תהליך ההפרטה אשר יפגע קשות בציבור הסטודנטים”.

יצוין שעשרות סטודנטים באוניברסיטה העברית נטשו בשבוע שעבר אירוע ציבורי במהלך נאומו של שר החינוך גדעון סער. העזיבה התרחשה לאחר שסער הודיע כי הוא תומך בהפרטת המכינות הקדם אקדמאיות, מהלך שרבים מתנגדים לו.

רק לפני כשבועיים קיבלה ועידת אגודת הסטודנטים, ביוזמת “קמפוס לכולנו” ופעילי חד”ש, החלטה הקובעת כי “אגודת הסטודנטים מתנגדת להפרטת המכינות הקדם אקדמיות“. ועידת האגודה קראה למשרד החינוך לבטל את המכרז ולעצור את תהליך ההפרטה, אשר יפגע קשות בציבור הסטודנטים. נוסף על כך, הנחו נציגי הסטודנטים את ראשי האגודה לפעול ברוח החלטה זו ולהיאבק ציבורית בהפרטת המכינות.

אחד הסטודנטים שאל את השר מהי דעתו בנוגע להפרטת המכינות. סער ענה כי המכרז יצא לפני כהונתו אך עתה אין בכוונתו לתת יד לביטולו. “ביטול מכרז שהתקבל כדת וכדין – לא בבית ספרי”, אמר סער. בעקבות דברים אלה התפתח דיון סוער בינו לבין סטודנטים רבים מהמכינה האקדמית, שבסופו קמו עשרות מהם ועזבו את המקום כאות מחאה.

כאמור, על הפרק עומדת יוזמה שתופסת תאוצה, ולפיה המכינות המופעלות על ידי האוניברסיטאות, המכינות צעירים רבים שאין להם תעודת בגרות מלאה לעמוד בתנאי הקבלה לאוניברסיטאות, יעברו לניהולם של גופים פרטיים.

לחתימה על העצומה, לחצו כאן.