restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בגלל התנגדותו לסיפוח: הימין הגזעני רוצה להדיח את יו”ר הרשימה המשותפת מהכנסת

3 ביולי 2020

הימין הגזעני רוצה להדיח את יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש) מהכנסת בגלל התנגדותו לסיפוח ותמיכתו במאבק העם הפלסטיני נגד הכיבוש. ח”כ בצלאל סמוטריץ’ (ימינה) פנה אמש (חמישי) ליו”ר הכנסת יריב לוין מהליכוד על מנת לפתוח בהליך הדחה נגד יו”ר הרשימה המשותפת. את היוזמה הוביל סמוטריץ בעקבות השתתפות עודה במסיבת עיתונאים משותפת לתנועות הפתח והחמאס שנערכה אתמול ברמאללה. יצוין שפתיחת ההליך דורשת חתימתם של 70  חברי כנסת מתוכם לפחות 10 מהאופוזיציה. כדי לבצע את ההדחה בפועל, נדרשת תמיכה של 90 חברי כנסת.

אתמול, לראשונה מזה שנים ובעקבות סכנת סיפוח השטחים המרחפת, ערכו מזכ”ל פתח, ג’יבריל רג’וב, וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, מסיבת עיתונאים משותפת ברמאללה. השניים התריעו כי הסיפוח ימנע הגעה עתידית להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, ורג’וב כינה אותו “הכדור שיהרוג את פתרון שתי המדינות”. 

ח”כ עודה אמר במסיבת העיתונאים כי הוא תומך בצעדי הפיוס הפנים-פלסטינים, “שהוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק”. “המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס”, הדגיש.

מאוחר הוא מסר: “השתתפתי בגאווה בכנס רציני לקראת פיוס פלסטיני, כחצוצרות הליכוד והימין התחיל הסתה בדם. מה שחשוב זה לא הסתה לכובשים, לעולם לא! גם אני לא נעלבת ברחוב על ידי המאפיה שלהם. מה שחשוב זה דבר אחד ויחיד זה התקווה הזו לסיים את החטיבה החרפה, אחדות העם הפלסטיני, כל העם הפלסטיני, ופלגיהם כל הפלגים שלהם, אפילו ניצחון על הכיבוש, ועל הקמת מדינות פלסטיניות”. הוא גם הגיב לביקורת שנמתחה עליו על ידי דוברי ממשלת נתניהו ומפלגות הימין: “אפשר לחשוב שבאתי עם מזוודות של מזומנים. יש עובדה אחת שאי אפשר להתחמק ממנה: פיוס בהנהגה הפלסטינית הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש וקיום משא ומתן לשלום צודק בין מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל”.