restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בג”ץ דן בהרכב מורחב של 9 שופטי העליון בפסילת המועמדות של ד”ר כסיף

13 במרץ 2019

 

 

בג”ץ דן הבוקר (רביעי), בהרכב מורחב של 9 שופטי עליון, בהחלטת ועדת הבחירות שלא לפסול את רשימת חד”ש-תע”ל ולפסול את מספר 5 ברשימה, ד”ר עופר כסיף. לאולם הגיעו פעילי חד”ש ומק”י רבים ובראשם מזכ”ל המפלגה הקומוניסטית, עאדל עאמר. גם יו”ר ישראל ביתנו, השר לשעבר אביגדור ליברמן הגיע למקום וניסה להפריע למהלך הדיון. חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד”ש), אמרה על הגעת ליברמן לדיון כי “כנראה שהשקיעה מתחת אחוז החסימה גוררת אותו לעשות דברים שאינם בשגרה. קולו הצלול של עופר ימשיך להדיר שינה מעיניהם של הגזענים ולהדהד עמוק עמוק בראש שלהם”.

יצוין שהיועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, הודיע לבג”ץ כי הוא מתנגד לפסילת חד”ש, תע”ל וכסיף, כיוון שאין כל ראיות המוכיחות את עילות הפסילה הקבועות בחוק. עו”ד חסן ג’בארין, מנכ”ל ארגון עדאלה, אמר בדיון כי ד”ר כסיף הוא אקדמאי, בעל מעמד ויוקרה בינלאומית, והסיבה לפסילתו אינה עבירה אלא בשל ראיון אקדמי.

ח”כ יוסף ג’בארין מחד”ש אמר בפתח הדיון לנציגי כלי התקשורת הרבים כי “מדובר במחזה סוריאליסטי, כשפעילים כהניסטים, שגדלו בתוך תנועת ‘כך’ הטרוריסטית, מבקשים לפסול רשימה שנאבקת נגד גזענות. זהו מהלך שטומן בחובו הסתה ומעודד שנאה כלפי הציבור הערבי, ולפיו עצם הקיום הערבי בכנסת הוא לא לגיטימי”.

ד”ר כסיף, מסר בתום הדיון בבג”ץ על פסילתו, כי אין לה “שום הצדקה” והוסיף כי ימשיך להשמיע את קולו. “ועדת הבחירות פעלה ממניעים פוליטיים גרידא. הניסיון המגוחך של הימין להשוות בין מי שתומך בטרנספר ומסית לגזענות לבין מי שמתנגד לכיבוש ודורש שלום הוא מקומם. אמשיך ביחד עם חבריי לרשימה להיאבק למען הדמוקרטיה והשוויון”, הדגיש כסיף.

ח”כ איימן עודה הוסיף בתום הדיון בבג”ץ על פסילתו של ד”ר עופר כסיף, כי “הקול של עופר כסיף ימשיך להישמע על אפם וחמתם של הימין הקיצוני”. לדבריו, “ההחלטה של ועדת הבחירות הייתה עוד ניסיון השתקה פוליטי”.

כמו כן, בשעות הצהריים התקיים דיון בערעור של התארגנות הכהניסטית נגד החלטת ועדת הבחירות שלא לפסול את רשימת חד”ש-תע”ל, מהתמודדות בבחירות לכנסת ה- 21. תום הדיון בבג”ץ על פסילתה, נמסר מחד”ש: “ניסיונות הכהניסטים לפסול רשימה ערבית-יהודית שחורטת על דגלה ערכים של שלום, שוויון ודמוקרטיה הם לא פחות ממגוחכים. כפי שהיועמ”ש כבר קבע, אין שום עילה לפסילת הרשימה. מי שלא צריך להיות בכנסת הם גזענים חשוכים תומכי תורת גזע טיהור אתני וטרנספר.” החלטות בית הדין הגבוה לצדק אמורות להתפרסם ביום ראשון הקרוב.