restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בג”ץ הורה למדינה להקפיא את הפינוי וההריסה של הכפר ח’אן אל-אחמר

7 ביולי 2018

 

 

בג”ץ הורה אמש (חמישי) למדינה להקפיא את הפינוי וההריסה של הכפר הערבי-בדואי ח’אן אל-אחמר שבשטחים הפלסטינים הכבושים. השופטת ענת ברון הוציאה צו זמני נגד הריסת הכפר והורתה למדינה להשיב על העתירה שהגישו התושבים עד יום רביעי הקרוב, 11 ביולי.

“פסיקת בג”ץ הלילה היא מעט אוויר לנשימה עבור ח’אן אל-אחמר. אבל הסיפור איננו רק קהילה בדואית שתיוותר חסרת כל: זו מדיניות ממשלתית של טיהור אתני, של טרנספר, של הקצאת עוד ועוד קרקעות להתנחלויות, של ביתור הגדה המערבית וסיפוח במטרה להרוס כל סיכוי למדינה פלסטינית עצמאית בצד ישראל וכל אפשרות לשלום צודק. לא להעברה בכפייה של ח’אן אל-אחמר לטובת הרחבת התנחלויות איכות החיים”, אמר יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש).

 

העתירה הוגשה על רקע סירוב המדינה לבחון תוכנית להסדרת הכפר שהציעו התושבים. כעת תצטרך המדינה להגיש את תגובתה, ולאחר מכן צפוי בג”ץ להחליט אם להמשיך את הדיון בתיק או לדחות את העתירה באופן שיאפשר את הריסת הכפר. את העתירה בשם תושבי הכפר הגישו עורכי הדין תאופיק ג’בארין, סאיד קאסם, עלאא מחאג’נה, ג’יאת נאסר וויאם שביטה.

אתמול ניסו לסייר בכפר קונסולים מבריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, שוודיה, בלגיה, נורבגיה, פינלנד, דנמרק, שווייץ ואירלנד. במהלך הסיור מנעו כוחות הביטחון מהקונסולים את הגישה לכפר ודרשו מהם לעזוב את המקום.

במחאות שפרצו ביום רביעי ביישוב נפצעו מפגינים ושוטרים ו-11 בני אדם נעצרו. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 35 נפגעים במהלך העימותים מהם ארבעה פונו לטיפול בבית החולים והשאר טופלו בשטח.

 

עוד בנושא:

בגיליון האחרון של “זו הדרך”, עמוד 8

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/07/G26_2018.pdf

עמוד השער בגיליון 23 של “זו הדרך”

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/06/G23_2018.pdf