restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בוטלה שביתת הנהגים בתחבורה הציבורית בשל התקדמות במו”מ עם משרד התחבורה

30 ביוני 2022

ההסתדרות הלאומית המאגדת את ועדי העובדים של מספר חברות תחבורה ציבורית ובהן: “דן באר שבע”, “בית שמש אקספרס”, “אקטרה תחבורה” ו”קווים”; הודיעה הבוקר (חמישי) על ביטול השביתה הנרחבת עליה הכריזה בתחילת השבוע והייתה אמורה בשעות אחה”צ. זאת, “עקב נכונות משרד התחבורה לקיים משא ומתן אינטנסיבי”.

בשבועות האחרונים נרשמו מספר שביתות של ארגוני העובדים ההסתדרות הלאומית וכוח לעובדים, כשהם מציבים בנפרד מספר דרישות במטרה לשפר את תנאי העסקתם של הנהגים, בהן תוספות שכר, הספקת מתקני מנוחה ושירותים במסופים וטיפול בסוגית אלימות של נוסעים כלפי הנהגים.

בהסתדרות הלאומית מפנים אצבע מאשימה ישירות כלפי שרת התחבורה מיכאלי שלדבריהם מסרבת להעביר הקצאה של 20 מיליון שקל העשויה לפתור את בעיית הנהגים: “אנחנו פונים לשרת התחבורה: ראינו איך אתם יודעים להעביר עשרות מיליונים בלילה אחד לצורכי תקציב מפלגות, אבל הנהגים צריכים לזעוק כדי לקבל תנאי מחיה מינימליים? יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ” מסרו בהודעה לתקשורת.

בתחילת השבוע דווח כי משרד התחבורה הגיע להסכמות מול מפעילות התחבורה הציבורית על העלאה זמנית של שכר המינימום של הנהגים. עקב כך, בכוח לעובדים הודיעו על פסק זמן בשביתות השבועיות: “אנחנו מעודדים מההצעות החדשות ששמענו. חמש השביתות שבהן נקטנו הולידו אווירה חדשה במשא ומתן, אבל הפערים עדיין גדולים.  אנו פועלים מתוך אחריות לציבור. השביתה היא אמצעי ובוודאי שלא כלי לניגוח פוליטי. לכן השהנו את השביתות בכדי למצות את המשא ומתן. אבל האופציה לחזור ולשבות ובהיקף גדול יותר- שתי שביתות בשבוע – עדיין קיימת”, מסר אז תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בארגון.

יצוין שלפני יומיים, בתביעה שהגישה ההסתדרות בשם נהגים התחבורה הציבורית המאוגדים, השופטת תמר עציון פלץ מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבעה היום כי קו אוטובוס שאין במסגרתו פתרון לנוחיות הנהג – לא יפעל. הדברים נאמרו במהלך דיון בסכסוך העבודה באגד ודרישת העובדים לנקוט צעדים ארגוניים, וזאת על רקע שינוי מסלולי הקווים בכל הארץ כך שברבים מהם אין לנהג אפשרות מוסדרת להתפנות במהלך העבודה. זו מתכונת עבודה שבית הדין כבר הגדיר כ”חותרת תחת הזכות הבסיסית לקיום אנושי בכבוד”.

בדיון שנערך ביום שלישי דיברו נציגי משרד התחבורה ונאגד על דרכי ההתמודדות עם הבעיה, שבינתיים לא מניבות פתרון. השופטת עציון פלץ הבהירה כי בית הדין לא ישלים עם מסלולי קווים שבהם אין מענה לנהגים, והורתה על העברתן המהירה של כל נקודות הקצה הבעייתיות להתייחסות משרד התחבורה, קודם להחלטה של בית הדין.