restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בחד”ש זועמים על דברי שגריר ארה”ב: סיפוח חלקים מהגדה – פשע מלחמה

9 ביוני 2019

שגריר ארה”ב בישראל, דייוויד פרידמן, אמר כי לישראל יש זכות לספח לפחות חלק מהגדה המערבית. בראיון ל”ניו יורק טיימס” שפורסם אתמול (שבת), אמר פרידמן: “בנסיבות מסוימות, אני חושב שלישראל יש זכות להחזיק בחלק מהגדה המערבית”.

בעקבות דברי השגריר, מסרה ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש): “הממשל האמריקני הנוכחי הוא בן ברית קרוב של הימין בישראל וחזון הסיפוח. עסקת המאה מאיימת לרסק את השאיפה למדינה פלסטינית. אסור להעביר את התכנית”. חברת הכנסת תקפה את השגריר והוסיפה כי “זאת עוד הוכחה להעדפה הפרו-ישראלית של האמריקנים, בזמן שהם מציגים את עצמם כמתווכים. ממשל טראמפ הוא לא מתווך לגיטימי בסכסוך”.

ח”כ איימן עודה (חד”ש) כתב: “דייוויד פרידמן, נשיא קרן ידידי ישיבת בית אל בעבר ושגריר ארה”ב בהווה, הנה מסר להחזיר לאיש הכתום בחדר הסגלגל: הפתרון היחיד שיבטיח ביטחון וכבוד לישראלים ופלסטינים הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל. סיפוח חד צדדי הוא פשע מלחמה”.

ח”כ עופר כסיף (חד”ש) הוסיף ש”דברי ההבל של שגריר ארה”ב בישראל בעניין סיפוחם של שטחים כבושים מבהירים מה פשר המדיניות של הנשיא טראמפ: אין משפט וחוק בינלאומיים ואין החלטות או”ם כמו 242. רק האימפריה האמריקאית קובעת את המותר והאסור. לא יקום ולא יהיה! לא ממשלת ישראל ולא ממשל ארה”ב יסתירו את האמת: הגדה המערבית, רצועת עזה וירושלים המזרחית הם שטחים פלסטינים כבושים שישוחררו ויוחזרו כחוק לבעליהם במסגרת הסכם שלום צודק”.

usembassyjlm

בהתייחסו ל”עסקת המאה” של ממשל דונלד טראמפ, אמר פרידמן בריאיון כי היא נועדה לשפר את איכות חייהם של הפלסטינים, אם כי לא סביר שהיא תוביל במהרה ל”פתרון קבע לסכסוך”. הוא טען כי ההנהגה הפלסטינית נוהגת שלא בחוכמה בכך שהיא מפעילה “לחץ עצום” על אנשי עסקים כדי להניא אותם מלהשתתף בוועידה הכלכלית הבינלאומית בנושא עתיד המזרח התיכון, שתיערך בבחריין החודש.

מתנועת “שלום עכשיו” נמסר בתגובה: “השגריר פרידמן הוא סוס טרויאני בשליחות הימין המתנחלי, המחבל באינטרסים של ישראל ובסיכוי לשלום. עם ידידים כאלה, מי צריך אויבים? כל בר דעת מבין שסיפוח הגדה יוביל את האזור לאסון. את המחיר ישלמו תושבי האזור, ולא פרידמן או טראמפ. על הנשיא האמריקאי, אם בכוונתו לשמש מתווך הוגן, להורות לפרידמן לארוז את חפציו עוד הערב”.

מזכיר הוועד הפועל של אש”ף, סאאב עריקאת, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ההשקפה של הממשל האמריקני לגבי סיפוח השטחים הכבושים היא “פשע מלחמה תחת החוק הבין-לאומי”. חבר המועצה המרכזית של הפת”ח, חסין א-שיח’, כתב אף הוא בטוויטר כי הצהרותיו של שגריר ארה”ב בישראל, על כך שלישראל יש את הזכות להחזיק בחלק מהגדה המערבית, חושפות את האמת מאחורי “עסקת המאה” שמטרתה לחסל את הסוגיה הפלסטינית ולבסס את הכיבוש על האדמות הפלסטיניות.

סוכנות הידיעות הפלסטינית “וואפא” דיווחה כי תנועת פת”ח גינתה את הצהרותיו של פרידמן ותהתה אם עמדות אלו מייצגות את העמדה האמריקנית הרשמית או את עמדת המתנחלים הקיצוניים בישראל. לפי הדיווח, מהפת”ח נמסר כי “פרידמן לא דיבר על השחיתות של נתניהו. הצהרותיו מסוכנות לביטחון וליציבות האזור”.