restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ביהמ”ש שחרר פעיל מאבק שייח ג’ראח ומתח ביקורת על המשטרה

28 במרץ 2010

ביקורת נוספת על דרך טיפולה של משטרת ירושלים במאבק פעילי השלום נגד ההתנחלות בשייח’ ג’ראח: בית משפט השלום בירושלים שחרר במוצ”ש ממעצר את מיכאל סוסברי, אחד הפעילים המרכזיים במטה המאבק, ודחה את בקשת המשטרה להרחיקו מהשכונה לשישים יום, תוך מתיחת ביקורת על התנהלות המשטרה.

בערב שבת, ה-26 במרץ, הגיעו שוטרים לבית הוריו של סוסברי, ועצרו אותו בחשד “להפרת סדר”. בהתערבות עורכת דינו, לאה צמל, שחררה אותו המשטרה, בתנאי שיתייצב במוצ”ש לדיון בבקשה להרחיקו מהשכונה. בפתח הדיון חיכו עשרות מפגינים ממטה המאבק, ביניהם פעילי חד”ש ומק”י. “המעצר הוא שלב מדאיג בניסיונות הדיכוי הפוליטי של משטרת ישראל וברדיפתה את הפעילים במאבק”, אמרו הפעילים בהודעה שפרסמו אתמול.

הפעילים הוסיפו: “המשטרה פשוט מאבדת עשתונות, ואינה מסוגלת להפנים שתפקידה הוא לאפשר מחאה פוליטית דמוקרטית ולהגן על המשתתפים, ולא להחיל עליה מגבלות פוליטיות. הנוכחות שלנו במתחם המשפחות המפונות היה חוקי לחלוטין, והתנהל בשלווה וללא אלימות. הם חושבים שהם צבא ושהם יכולים להפוך שכונת מגורים בלב ירושלים לשטח צבאי סגור. הם טועים. אנחנו נמשיך להיאבק בכל הדרכים הלא אלימות נגד התנחלות הכהניסטים בשכונה”.

בדיון טענה המשטרה בפני השופט יחזקאל ברקלי כי סוסברי הפר את הסדר, לאחר שהוביל צעדה לא חוקית בתוך שכונת שייח’ ג’ראח. אחרי שצפה בסרט וידאו שצילמו חבריו של סוסברי וקרא תצהירים שסותרים את עמדת המשטרה, דחה השופט ברקלי את הבקשה להרחיק את סולסברי לשישים יום מהשכונה, והורה לשחררו מיד ללא כל תנאי. “בנסיבות אלו, לא שוכנעתי שיש מקום להיענות לבקשה”, אמר. השופט ברקלי אף הטיח ביקורת במשטרה, על שלא המתינה ליום ראשון כדי לדון בבקשה על הרחקתו של פעיל השמאל מתחומי שייח’ ג’ראח.

“קשה להשתחרר מטענותיה של הסניגורית המלומדת, שרואים בהילות מה בהתנהלות המשטרה בעמידה על כך שהדיון יתקיים במוצאי שבת”, אמר השופט. “זוהי תורנות המזעיקה עובדים רבים, לדון בשאלה של אנשים עצורים. משהשכילה המשטרה לשחרר את המשיב אתמול בתנאי שחרור, לא הייתה כל סיבה לקבוע את הדיון להיום”.

עוד על המאבק בשייח ג’ראח