restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ביקור מוכתם בדם: לאחר רצח אלפים נשיא הפיליפינים דוטרטה מגיע לישראל לחתימה על עסקאות נשק

30 באוגוסט 2018

בשבוע הבא עומד להגיע לישראל במסגרת ביקור ממלכתי, נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה. “דוטרטה עשוי לשאת עמו מסר בנוגע להעברת השגרירות הפיליפינית, אך לא יהיה זה רק מפגש דיפלומטי: בפיליפינים מעוניינים לחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות”,  סבורים במשרד החוץ.

זהו ביקור ראשון של נשיא הפיליפינים בישראל מאז ייסוד היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות ב-1957. חרף הפניות של פעילים ישראלים למען זכויות אדם, דוטרטה ייפגש גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

כחלק ממשלחת שתכלול כמעט 400 איש, יגיעו לישראל גם שר ההגנה, קציני צבא ואנשי משטרה מהפיליפינים. הם יקיימו פגישות בישראל ויסיירו בבסיסי צה”ל. גם בפיליפינים וגם בתעשיות הביטחוניות הישראליות רוצים לקדם במהלך הביקור חתימה על עסקאות נשק וחוזים ביטחוניים.

דוטרטה אינו רק מנהיג שידוע בהתבטאויותיו הגסות, אלא גם מנהל קמפיין מאבק נגד סוחרי סמים כהגדרתו ומנסה לדכא בכוח רב ותוך הפרה בוטה של זכויות אדם את הגרילה הקומוניסטית הפועלת מזה עשורים במדינתו. לפי ארגוני זכויות אדם מדובר גם במתנגדי שלטון – שאלפים מהם נהרגו בשנים האחרונות, בלי משפט. ביום שני האחרון, מאות משפחות פנו לבית הדין הבינלאומי בהאג ודרשו לשפוט את דוטרטה בגלל פשעים נגד האנושות. בידי המשפחות רשימה של 4,000 איש שנרצחו על ידי כוחות הביטחון ללא משפט. יצוין שבית הדין הבינלאומי כבר פתח, באפריל האחרון, בחקירה עצמאית בעקבות פשעיו של הנשיא.

פעילים למען זכויות אדם בישראל קוראים להפגין מול בית הנשיא ראובן ביקורו של נשיא הפיליפינים ביום שלישי הקרוב, 4 בספטמבר בשעה 9:30, רחוב הנשיא 3, ירושלים; תחת הכותרת “לא שותקים למכירת נשק ישראלי לפגיעה באזרחים”.

עוד מסרו הפעילים שרודריגו דוטרטה המכונה גם “המעניש”, מנהל מאז בחירתו לנשיאות ביוני 2016 מה שהוא מכנה “מלחמה בסמים ובפשע המאורגן”. “הוא ‘נלחם’ על ידי יצירת אווירה של פחד ואיום ברחובות הערים הגדולות במדינה, ועל ידי הוצאות להורג (ללא משפט) של המוני אזרחים בידי כוחות המשטרה. דוטרטה אינו אורח רצוי באף מדינה מערבית, וידוע בעולם כשליט לא-דמוקרטי ואכזרי”, הדגישו.

יצוין שמאז שדוטרטה נבחר לנשיאות ביוני 2016, המשטר שלו קיבל מישראל, בין היתר, מקלעי נגב, רובי גליל אייס, רובי תבור, רובי גלבוע, אקדחי מצדה, וטילי ספייק. רובים ישראליים הועברו לכוחות הביטחון. “למרות שמבחינת מדינת ישראל ומשרד הביטחון הישראלי מדובר ב’מידע סודי’ שהם מסרבים להודות בו, לא צריך לעשות תחקיר מסובך – הפרטים מפורסמים על ידי אתר הדוברות הרשמי של דוטרטה, ודפי הפייסבוק של המשטרה הפיליפינית וחברה העוסקת בסחר בנשק”, נמסר עוד.

במסיבת עיתונאים, דוטרטה השווה עצמו להיטלר “היטלר טבח בשלושה מיליון יהודים, יש לנו שלושה מיליון מכורים לסמים. אני אשמח לשחוט אותם. אם לגרמניה היה את היטלר… אולי לפיליפינים יהיה…” אמר והצביע על עצמו.

כמו כן, דוטרטה טען בפני קהל של תומכים כי היה רוצה להשתתף באונס של נזירה אוסטרלית, אשר נאנסה באונס קבוצתי ונרצחה בבית הכלא בעיר דבאו, בשנת 1989, בעת שכיהן שם כראש העיר. בהמשך, דוטרטה אמר לחיילים שהוא יגן עליהם אם הם ינצלו את החוק הצבאי שהוטל בדרום המדינה, כדי לאנוס נשים, וכן המליץ לחיילים לירות במכוון באיבר המין של לוחמות קומוניסטיות. דוטרטה גם איים להפציץ בתי ספר של הקבוצות הילידיות בפיליפינים, בטענה כי מלמדים שם את הילדים למרוד נגד משטרו.

 

ההפגנה נגד ביקורו של דוטרטה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1971613036235942/