restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בית משפט בבאר שבע גזר עונשי מאסר נגד ארבעה פעילים במאבק על אדמות אל-עראקיב

23 בספטמבר 2020

בית משפט השלום בבאר שבע גזר ביום שני  עונשי מאסר נגד ארבעה פעילים במאבק על אדמות של יישוב הערבי-בדואי אל-עראקיב שפונה יותר ממאה פעם. עונשי המאסר נעים בין שלושה חודשים לחצי שנה. אל-עראקיב נהרס לראשונה לפני כעשור ומאז מנהלים תושביו מאבק מול הרשויות על מנת ליישב אותו מחדש. הארבעה הורשעו בכניסה לאדמות היישוב ובהצבת מבנים לא חוקיים. העבירות המיוחסות להם הן, בין היתר, הסגת גבול וכניסה למקרקעין ציבורי שלא כדין.

הארבעה הם השייח’ סייאח אבו מדיעם, בן 71, בניו עזיז וסיף, וקרוב משפחתם סלים. עבור השייח’ סייאח זו הפעם השנייה שהוא מקבל עונש מאסר בגלל דבקותו במאבק. בהחלטתו קבע השופט כי “לפנים משורת הדין” הוא יאשר לו לרצות את העונש במסגרת עבודות שירות. כל הארבעה הודו כי הם מנהלים מאבק מול הרשויות, פרט לסיף, שטען כי אינו חלק מהמאבק וכי נקלע למקום.

עורכת הדין מיכל פומרנץ, שייצגה את הארבעה, מסרה בתגובה: “בית המשפט מבקש לשלוח אנשים שאינם עבריינים לרצות מאסר, ללא כל הצדקה, ואף בניגוד לעמדת המדינה, שהסכימה לגזירת עונש על דרך עבודות שירות. בית משפט אף הטיל על המשפחה הרחקה מהשטח, אף שהמדינה כלל לא ביקשה זאת, ואף שבית המשפט המחוזי כבר קבע שמדובר בתנאי לא חוקי. אנו נערער על ההחלטה השערורייתית”.

מפורום דו-קיום בנגב נמסר “תושבים מאל-עראקיב מואשמים בנסיגת גבול וכניסה למקרקעות ציבור באדמות שלהם. אנו עדים למראות קשות במדינה הזו באופן יומיומי. אנו עדים לגזענות, לאלימות, להפרדה, וכולם כואבים, וכולם לא מוצדקים, וכולם מכוערים.
אך המראה המכוער מכולם הוא האלימות המערכתית, הנעשית במרחבים רשמיים, סטריליים, מתוחזקים על ידי מסגרת החוק. כאשר החוק מאפשר להתייחס לקבוצה שלמה של אזרחים כפושעים, פולשים ועבריינים, הכיעור מועצם”.

עוד נמסר, “כאשר כל זה לגיטימי בחסות החוקים שנקבעו ללא התחשבות באותה אוכלוסייה, אין מרחב לצדק ושוויון. וכך התבצעה האלימות אתמול בבית המשפט כלפי אקטיביסטים המנהלים מאבק בלתי אלים כבר שנים רבות וללא מענה. הם חיים על האדמות ההיסטוריות שלהם, עם ראיות המוכיחות זאת מהתקופה העות’מאנית, כאשר מזהים את אדמה זו כאדמתם אך ורק כשמנסים לקנות מהם ולפנות אותם מאותו השטח. אנו תומכות בתושבי ותושבות הכפר אל-עראקיב. אנו יוצאות נגד כיעור מערכת החוק המענישה את האזרחים הערבים על שהותם על אדמתם שלהם. יצוין שהפורום פתח במסע התרמה למען הגשת הערעור על ספק הדין המפלה.

סרטון – המשפט נגד תושבי אל-עראקיב: https://he-il.facebook.com/NegevCoexistenceForum/videos/331273994985221/