restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בכנסת הצליחו לבלום את קידומו של חוק הקולנוע – יוזמת הדגל של מירי רגב

19 ביולי 2018

אופוזיציה הצליחה לבלום היום (רביעי) את קידומו של חוק הקולנוע – יוזמת הדגל של השרה מירי רגב. זה היה הדיון החמישי שקיימה ועדת החינוך והתרבות של הכנסת בהצעה לתיקון חוק הקולנוע. אבל לאחר שחברי האופוזיציה הגישו מאות הסתייגויות הדיון עבר את מכסת הזמן שהוקצתה לו והסתיים ללא הצבעה. עקב כך, ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית לאישור החוק לא יתקיימו השבוע. במקרה כזה, יידחו ההצבעות לאישור החוק בכמה חודשים, למורת רוחה של רגב, ויתאפשרו רק כשהכנסת תחזור מפגרת הקיץ לאחר החגים.

באופוזיציה מהרו לחגוג את המהלך של עצירת החוק. אחד ממתנגדיו העיקריים של הצעת החוק, ח”כ דב חנין (חד”ש – הרשימה המשותפת), מסר ש”הפיליבסטר של האופוזיציה הצליח לבלום את אישור החוק להשתלטות הממשלה על הקולנוע בוועדה”.

לדבריו ח”כ חנין “היום נבלם הניסיון המסוכן של שרת התרבות לשלוט ישירות בענף הקולנוע ולהחליט בעצמה מי ראוי לקבל תקציב לסרט. רגב ניסתה להעביר במחטף חוק שיצור מאגר ממשלתי של לקטורים אשר יוכלו לקבוע לגבי כל סרט שיופק בארץ. הדבר הזה הוא סכנה ברורה לחופש הביטוי והיצירה. פרקטיקה השאובה באופן ישיר מדיקטטורות שבהן התרבות והאמנות מגוייסות לחלוטין לטובת תעמולת המשטר”.

עיקרי הרפורמה של רגב כללו שני סעיפים מרכזיים: הקמת מאגר לקטורים שיהיה כפוף למשרד התרבות, ומלבד אנשי קולנוע יהיו חברים בו גם אנשי תיאטרון וספרות; ומתן תמיכה בדיעבד של 15% מתקציב הקולנוע לסרטים שהצליחו מסחרית.

ארבעה ח”כים מסיעות האופוזיציה – חנין, תמר זנדברג, מיקי רוזנטל ויוסי יונה – פנו אתמול ליועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, וביקשו ממנו לבחון בדחיפות אם הסעיף בהצעה לתיקון חוק הקולנוע שיאפשר תמיכה בסרטים מסחריים עומד בקריטריונים של הוגנות ואינו נגוע בניגוד עניינים

בימים האחרונים הציגו חברי האופוזיציה זנדברג, חנין, מאיר כהן, יונה, עופר שלח ורוזנטל את ההסתייגויות שלהם לחוק וניסו לשנות את ניסוח הרפורמה, בעיקר בסעיף הנוגע לתמיכה בסרטים מסחריים, כדי שיהיה שוויוני לכלל הסרטים ולא יגיע מקרנות הקולנוע.