restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בניגוד לפרסומים קודמים: חד”ש לא תשלם קנס על חריגות בניהול תקציב הבחירות

15 בדצמבר 2016

בניגוד לפרסומים קודמים: חד”ש לא תשלם קנס על חריגות בניהול תקציב הבחירות לכנסת. כך עולה ממכתב שקיבל אמש (שלישי) מנצור דהאמשה, בא כוח הרשימה המשותפת ומזכיר חד”ש, ממשרד מבקר המדינה. מהמכתב עולה כי את קנס של 1,2 מיליון שקל שהוטל על ידי מבקר המדינה לרשימה המשותפת ישולם על ידי בל”ד (880 אלף שקל) ורע”מ (350 אלף שקל). שני מרכיבים הנוספים של הרשימה: חד”ש ותע”ל ניהלו את ספריהם בצורה נאותה ועל כך אינם חייבים בקנס. בהסכם מוקדם שנחתם בין מרכיביה של הרשימה המשותפת סוכם כי כל סיעה תהיה אחראית לניהול כספי מערכת הבחירות.

ב-17 באוקטובר האחרון פרסם משרד מבקר המדינה על ניהול תקציב בבחירות הכנסת האחרונות. המערכת הפוליטית קיבלה מימון ממלכתי בהיקף של 183 מיליון שקל, בסיום הבחירות נותרו המפלגות עם גירעון של כ-63 מיליון שקל. המפלגה עם הגירעון הגדול ביותר בבחירות היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם גירעון של 16 מיליון שקל. הליכוד רשם גירעון של כ-10 מיליון שקל.

הערות חריפות במיוחד משמיע מבקר המדינה כלפי סיעת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט. גם בדוחות קודמים על מימון הבחירות ב-2013 ומימון הפריימריז בסיעתו ב-2015, ספג שר החינוך בנט ביקורת קשה ממבקר המדינה. הדוחות לא עשו כנראה רושם רב על סיעת הבית היהודי ועל בנט, והיא מככבת בכל אחד מסעיפי הביקורת: אי הכללת מלוא הוצאותיה, הכללה הוצאות בלתי תקינות, שימוש בעצרת המונית, שימוש בתעמולת הבחירות של בנט בפריימריז במפלגתו, שמומנה באמצעות תרומה מחו”ל, שהיא עצמה הייתה אסורה בשימוש. “

כאמור, הדו”ח השלילי העיקרי של המבקר מופנה כלפי סיעת הבית היהודי, שלא כללה בחשבונותיה את מלוא ההוצאות שביצעה, כולל על כנסים, אירועי הסברה, פרסום ותעמולה וגם הוצאות העסקתם של חלק מפעילי הסיעה וגירעון שעולה על 4.2 מיליון שקל. הסיעה לא שמרה אסמכתאות על שירותים שהזמינה בסכומים גבוהים, כך שספריה לא משקפים את כל הוצאותיה ופעולותיה הכספיות ואי אפשר היה כלל לעקוב אחרי פעולותיה. הסיעה כללה בחשבונותיה הוצאות בלתי תקינות כמו קנסות על תליית מודעות בניגוד לחוקים עירוניים, השתמשה בעצרת הגדולה של “המחנה הלאומי“. כמו כן הסיעה השתמשה בתעמולת הבחירות של היו”ר נפתלי בנט בבחירות המקדימות לראשות המפלגה, וכן קיבלו כספים מתאגיד בניגוד לחוק. המבקר שלל מהסיעה סכום של 850 אלף שקל. גם סיעת האיחוד הלאומי-תקומה, בראשות אורי אריאל, כללה בדוחותיה תמיכות והלוואות שהעניקה לעמותות של מקורבים, ועל כך ננזפה אך לא נקנסה.

ישראל ביתנו של שר הביטחון אביגדור ליברמן קיבלה גם כן דו”ח שלילי ונקנסה ב-195 אלף שקל. הליכוד קיבל דו”ח שלילי וקנס של 850 אלף שקל. דו”ח שלילי ניתן גם למחנה הציוני בראשות ח”כ יצחק הרצוג (העבודה), עם גירעון של כ-3 מיליון שקל, בעיקר בגין הכללת תשלום קנסות לרשויות מקומיות. הסיעה לא נקנסה. ש”ס, עם גירעון של 11 מיליון שקל, קיבלה דו”ח שלילי, ולא נקנסה. גם סיעתו הימנית קיצונית “יחד” של שר הפנים לשעבר אלי ישי, שלא עברה את אחוז החסימה, וצברה גירעון של 8 מיליון שקל קיבלה דו”ח שלילי וקנס של 18 אלף שקל. לדוחות חיוביים זכו הסיעות חד”ש, כולנו, יש עתיד, יהדות התורה, תע”ל ומרצ.