restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בעקבות ניסיון הרצח במצפה רמון: הפגינו בת”א, י-ם וכרמיאל נגד האלימות כלפי נשים

23 בספטמבר 2020

כ-200 מפגינים מחו אמש (שלישי) בשלוש ערים במחאה על אלימות נגד נשים, לאחר שאישה בת 31 נדקרה בערב ראש השנה במצפה רמון. המפגינים קראו לרשויות החוק לפעול על מנת למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד, ולמצות את הדין נגד החשוד במעשה. המחאות נערכו בתל-אביב, בירושלים ובכרמיאל.

עשרות פעילות הפגינו בכיכר הבימה בתל אביב, ובהן חברות וחברי מק”י וחד”ש רבים. בין היתר קראו “די לאלימות , אל תתנו לנו למות”, “לא נשתוק לא נוותר, “מגיע לנשים יותר”, “שוטר, שוטר על מי אתה שומר?”, “20 נשים מדי שנה, איפה המשטרה?”.

בהזמנה להפגנה נאמר “בערב השנה החדשה קיבלנו את הידיעה המזעזעת על ניסיון רצח של אישה נוספת; הפעם במצפה רמון, אל מול עיניו הרכות של בנה הפעוט. ביום ראשון נקבע מותה של רואן אל-כתנאני, על-פי החשד רואן נרצחה על ידי בעלה שהכה אותה למוות.
בישראל מקרים כאלו הפכו לעניין שבשגרה: כל כמה ימים אנו נחשפים ונחשפות לעוד מקרים מצערים של אלימות מגדרית. אנחנו שוב יוצאות להפגין, למחות ולזעוק”.

לדבריהן, “סגר וחג הן הצטלבות של שתי נקודות תורפה קשות ביותר לנשים כשהאלימות במשפחה נמצאת בשיאה והממשלה לא עושה מספיק כדי למנוע את הרצח הבא! בראשיתו של הסגר הקודם, בחודש מרץ, הורה השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן שיעשו פניות יזומות למשפחות שדווח בהן על אלימות. חצי שנה עברה, וטרם דווח כמה פניות יזומות כאלה נעשו בסגר הראשון אם בכלל. בינתיים השר לביטחון פנים התחלף ושוב לא ברור אם הנחייה זו יצאה לפועל בערב הסגר השני. אנחנו לא מוכנות לספוג יותר את האלימות בחברה. אלימות המופנית כלפי אישה אחת כאילו הופנתה כלפי כולנו, כנשים וכחברה”.

יצוין שעשרות תושבי מצפה רמון הפגינו ביום שני בתגובה על ניסיון הרצח שאירע בישוב בשישי. “במצפה רמון אומרים לא לאלימות”, קראו. “אמא, תבטיחי לי, שנשים לא יירצחו במדינה שלי”. כמו כן, עשרות נשים וגברים הפגינו ביום ראשון מול בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בעת הדיון בהארכת מעצרו של הגבר שדקר את אשתו ביום שישי האחרון במצפה רמון, ופצע אותה אנושות.

בעקבות ניסיון הרצח, מסר ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת): “גם בראש השנה נדקרה אישה בידי בן זוגה והיא מונשמת במצב קשה. על כל אשה שנרצחת, יש עשרות שסובלות מאלימות יומיומית. כמעט תמיד הכתובת על הקיר. יש לחזק את מענה הרווחה ולהחמיר דרסטית את הענישה. מעבר להליך הפלילי יש להרחיק לצמיתות גברים מכים ולאפשר לנשים לחיות בבטחה”.