restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ברית דמים: נתניהו מצטרף בחדווה לציר הימני-קיצוני והאנטישמי באירופה

8 ביולי 2018

 

ראש הממשלה נתניהו עומד לאחר את ראש ממשלת הונגריה הימני-קיצוני ויקטור אורבן. ביקורו איננו הראשון או האחרון של מנהיג ימין קיצוני בישראל. ביוני האחרון ביקר בישראל קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ העומד בראש קואליציה ימנית קיצונית. בלהיטותו לקחת חלק בציר הקיצוני ביותר בעולם, הצטרף ראש הממשלה בנימין נתניהו לאלה הרוצים לשכתב את ההיסטוריה, לרבות את הפרק האפל של השמדת עשרות מיליונים בידי המשטר הנאצי.

    מוסד “יד ושם” פרסם (5.7) תגובה חריגה בחריפותה למודעה שראתה אור בעיתונות בשמם של נתניהו ושל ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי: “הניסיון להאדיר את הסיוע שהוגש ליהודים ולהציגו כתופעה רווחת אינו רק פגיעה באמת ההיסטורית, אלא גם בזיכרון גבורתם של חסידי אומות העולם”. בעידן ההפרטה הניאו-ליברלית, את המודעות שהופיעו (על גבי עמוד שלם) בעיתוני ישראל מימנה קרן של בנק פולני גדול.

על כך הגיב ח”כ דב חנין (חד”ש, הרשימה המשותפת) בכנסת: “חונכתי על זכר השואה באמירה ‘לא נשכח ולא נסלח’. ממשלת נתניהו מציעה לנו גם לסלוח וגם לשכוח. ההסכם שנחתם עם ממשלת פולין הוא אחד הרגעים הקשים ביותר למי שזכר השואה יקר לליבו, והוא מאפשר לימין הפולני להמשיך לרדוף חוקרי שואה באמצעות תביעות אזרחיות”.

ויקטור אורבן, שיבקר בישראל בשבוע הבא, מכנה את מיקולוש הורטי, שהיה משת”פ של היטלר, “מדינאי דגול”. אחרי החוק הפולני, גם הוא יתקבל בארץ בברכה.  כך, מתהדקת והולכת הברית בין הימין המטורף בישראל לבין הימין האנטישמי בהונגריה ובפולין. אף שנתניהו מגייס דרך קבע את השואה להצדקת פשעי הכיבוש, את לקחי השואה אי-אפשר למצוא אצל ראש ממשלת ישראל.

בניסיון להלבין את עמדותיו האנטישמיות, הגזעניות והקסנופוביות, יבקר ויקטור אורבן בקרוב ביד ושם. בצעד סמלי אך בעל משמעות רבה, הגישה קבוצת פעילים ירושלמית בקשה לרישיון להפגין בכניסה ליד ושם במהלך הביקור של ראש ממשלת הונגריה.

“ביקור רשמי של מי שמוביל קמפיין אנטישמי, גזעני ואנטי-דמוקרטי ביד ושם יכתים את המוסד, יהווה מעילה בתפקידו הציבורי החשוב ויפגע ברגשות חלקים נכבדים מהציבור הישראלי, הקהילות היהודיות בתפוצות, ניצולי השואה, נרדפי הנאצים, חוקרות, חוקרים, תורמות ותורמים. הביקור יהיה הפרה בוטה של תפקידי יד ושם הקבועים בחוק זיכרון השואה והגבורה – יד ושם, תשי”ג-1953”, כתבו המבקשים בפנייתם.

ביקור אורבן בישראל, ההצהרה המשותפת של ממשלות ישראל ופולין, הזמנת נשיא הונדורס לטקס המשואות וביקור הקנצלר האוסטרי בירושלים – מוכיחים כולם כי אופייה הפשיסטי והמסוכן של ממשלת נתניהו והמתנחלים מוצא שותפים טבעיים בחוגי הימין הקיצוני ביותר באירופה ובעולם. נתניהו מוכן להבליג לאנטישמיות הבוטה של הימין האירופי, ורואה בכך “מחיר” שאפשר לשלם במטרה למצוא חברים לדרך הגזענות ושנאת האחר, ושותפים בזירה הבינלאומית שיתמכו במדיניות התוקפנות וההתנחלות הישראלית, שעה שמרבית הקהילה הבינלאומית דוחה אותה מכל וכל. זה ביטוי נוסף לעומק המשבר של ממשלת הימין ולחוסר יכולתה להציע פתרונות לסוגיות הפוליטיות, החברתיות והכלכליות המטרידות את ציבור אזרחי ישראל, לבד מהקצנת ההסתה, השיסוי והשנאה. עלינו לחתור לאחדות של כוחות השלום, השוויון והדמוקרטיה בישראל, באזור ובעולם כולו, על מנת לבודד את הברית המסוכנת בין נתניהו למשטרים הגזעניים והפשיסטיים בעידן הנוכחי.

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון “זו הדרך” הקרוב