restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

ברני סנדרס: הרצח הפזיז והבלתי חוקי של המדען האיראני – פרובוקציה נגד הממשל החדש

29 בנובמבר 2020

“זהו רצח פזיז ובלתי חוקי של המדען האיראני – זו פרובוקציה”, כך הגיב היום (ראשון) הסנטור האמריקאי ברני סנדרס, לשעבר מועמד לנשיאות ארה”ב בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, להתנקשות בחייו של מוחסן פחירזאדה ביום שישי האחרון. לדברי סנדרס “המעשה נועד לחבל בממשל החדש ולפגוע במאמצים הדיפלומטיים העתידיים עם איראן. לא צריך היה לאשר את ביצוע הפשע. הדרך הנכונה היא דיפלומטית ולא הרג”. באיראן נערך הבוקר מסע ההלוויה של פחירזאדה, שנרצח ביום שישי ליד טהראן. על כך דווח ערוץ הטלוויזיה ממלכתית במדינה. גופתו של פחריזאדה הועברה למסגד והיא תועבר בהמשך בין כמה מסגדים עד להלווייתו, שצפויה להתקיים מחר.

בעקבות הרצח אמר אתמול גורם ישראלי בכיר ל”ניו יורק טיימס” שישראל תמשיך לפעול נגד תוכנית הגרעין האיראנית “ככל שיידרש”. הבכיר הישראלי, שלפי העיתון האמריקאי היה מעורב במשך שנים במעקב אחר מי שהוגדר “אבי תוכנית הגרעין האיראנית”, הוסיף כי שאיפותיה של איראן להשיג נשק גרעיני מהוות איום כה גדול כך ש”העולם צריך להודות לישראל” על ההתנקשות בפחריזאדה.

על כך העירה ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת), “המצבעים חיסולים מחפשים שלום, הם מחרחרים מלחמה. זו תוכנית הפעולה של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורם העצר בן סלמאן בחודשים שנותרו עד כניסת ביידן. ההסלמה המסוכנת הזו מסכנת את כלל עמי האזור”.

יצוין שהאיחוד האירופי גינה את הרצח, וכינה אותו “מעשה נפשע”. בהודעה רשמית שהוציא האיחוד, נמסר כי “פקיד ממשל איראני וכמה אזרחים נהרגו בסדרת פיגועים אלימים. זהו מעשה נפשע והוא נוגד את עקרון הכבוד לזכויות האדם שהאיחוד האירופי מייצג”. עוד נמסר בהודעה כי “הנציג העליון מביע את תנחומיו לבני המשפחה של האנשים שנהרגו, תוך איחולי החלמה מהירה לכל אדם שנפגע. בתקופות לא ודאיות אלה, חשוב מתמיד כי כל הצדדים יישארו רגועים וימנעו הסלמה שאינה לטובת אף אחד”. משרד החוץ הגרמני מסר כי רצח המדען האיראני יחריף את המתיחות באזור וקרא למדינות לגלות איפוק. “חשוב לשמור על פתח לשיחות לקראת ממשל ביידן, כדי שניתן יהיה לפתוח את הסכסוך סביב תכנית הגרעין באמצעות משא ומתן”, נמסר. “אנו קוראים לצדדים להימנע מכל צעד שיכול להוביל להחמרה נוספת של המצב.”

בעקבות הרצח באיראן, הודיע הפנטגון כי הוא מחזיר את נושאת המטוסים “נימיץ” למזרח התיכון. על פי העיתונות האמריקאית “זהו מהלך יוצא דופן מכיוון שהיא כבר הייתה בעבר באזור במשך חודשים”. בפנטגון ציינו את צמצום הכוחות האמריקניים באפגניסטן ועיראק כסיבת ההחלטה, והבהירו כי “זה חכם להיות בעלי יכולות הגנה נוספות באזור כדי לעמוד בכל מצב”.