restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בשבת – הפגנות נגד הריסת הבתים

28 בינואר 2017

בשבת 4 בפברואר יתקיימו שתי הפגנות נגד הריסת בתים והמדיניות הגזענית של ממשלת הימין. בשעות הצהריים תתקיים תהלוכה בעיר סכנין ביוזמת ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים ובמוצ”ש, בשעה 19:00 עצרת והפגנה ברחוב אלנבי פינת המלך ג’ורג’ בתל-אביב (כיכר מגן דוד – בכניסה לשוק הכרמל). בין השותפים להפגנה בתל-אביב: חד”ש-מק”י, מרצ, סיכוי, יוזמות קרן אברהם, עומדים ביחד, זזים, מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, גבעת חביבה, המטה למאבק בגזענות, שכנים של שלום, קהילות יד ביד, אג’יק ושתי”ל.

atid meshutaf

מתנועת עומדים ביחד נמסר “נצעד ונפגין למען האפשרות שכל מי שחי כאן יחיה בשוויון, בכבוד ובתחושה שהבית הזה, הוא גם הבית שלו ושלה. צעדה בתל-אביב מכיכר מגן דוד ועצרת ליד כיכר דיזנגוף. לפני חודשיים, עוד בזמן שהאש בערה ואיימה על חיי אזרחים, ראש ושרי הממשלה מיהרו להאשים בכך הציבור את הערבי כולו. ‘מחבלי אש’ ו’אינתיפאדת הצתות’ הם קראו לזה”. ועוד “לפני שבועיים, בשם ‘האכיפה השוויונית’, שלחה הממשלה את ‘כוחותינו’ כדי להרוס 11 בתים בקלנסווה, וזאת אחרי שנים של חנק היישובים הערבים, אפס ישובים חדשים שהוקמו ואפס תכניות מתאר שאושרו. ולא, להם לא הציעו מיליון שקלים ובית חדש כפיצוי. ולפני שבוע, במהלך ניסיון להרוס את הכפר הבדואי אום אל חיראן בנגב – כדי להקים על חורבותיו ישוב יהודי – החליטו במשטרה ובממשלה להכריז על אזרח ערבי כ’מחבל של דאעש’, מבלי להתייחס לעובדה שמדובר בשקר מוחלט. ואת ‘הערבים נוהרים לקלפיות’? את זה אין אפילו צורך להזכיר”.

לדברי עומדים ביחד “האירועים הטראגיים באום אל חיראן, שהסתיימו במותם העצוב של יעקוב מוסא אלקיעאן והשוטר ארז עמדי לוי, חייבים להפוך לנקודה שבה נפסיק לתת לאירועים האלה להתקיים כשאנחנו יושבים, מתוסכלים ומפוחדים, בבית. האירועים האלה חייבים להפוך לרגע שבו נקום ונעצור, ביחד יהודים וערבים, את מסע ההשתלחות של הממשלה נגד החברה בישראל. הרגע שנעמוד בו ביחד, ערבים ויהודים, בקריאה ברורה וחדה: כל האזרחים שווים – גם יהודים וגם ערבים, והבית הזה – הוא של כולנו”.

יצוין שביום ה’ (26.1) נערך בקלנסווה – ביקור סולידריות של סניף חד”ש תל אביב בעיר, בה החל מסע הריסות הבתים של ממשלת הימין. ראש עריית קלנסווה, עבד אל באסט סלאמה, אמר במפגש: “אם נציץ מעבר לגדרות הפחד וההפרדה נבין שמאוחדים נוכל לייצר לעצמנו עתיד יותר טוב, ומזה פוחדים הפושעים שבשלטון. אנחנו חייבים להאמין אחד בשני. כשאתם תהיו במצוקה, כשאתם תצטרכו אותנו, אנחנו נהיה שם, תאמינו בנו.” איתי אקנין, חבר ועד סניף חד”ש תל אביב, הדגיש: “אנחנו נאבק כדי להפנות את תשומת ליבו של הציבור היהודי לחוסר הצדק. ואני מאמין שנמצא אוזניים קשובות. זה תפקידנו. הגענו לכאן היום להביע את התמיכה המוחלטת שלנו, לתת יד וכתף, להגיד שהלב שלנו איתכם וגם הידיים שלנו לרשותכם. אנחנו נעזור כשתקראו לנו”.

כמו כן, אתמול נערכה הפגנה של מאות תלמידי תיכון במושבה הגרמנית שבחיפה. התלמידים הערבים קראו להפסיק את הרס הבתים ולהתפטרותם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. כוחות משטרה שהגיעו למקום הכריזו על ההפגנה כ”בלתי חוקית”, אבל בסופה התלמידים התפזרו בשקט ולא נרשמו מעצרים.

ההפגנה שתתקיים בתל-אביב ב-4 בפברואר בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/919890224814347