restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

בתמיכת מרצ והעבודה: תקנות החירום של המתנחלים בשטחים בכבושים אושרו בממשלה

12 ביוני 2022

הממשלה וועדת השרים לחקיקה אישרו הבוקר (ראשון), בתמיכת שרי מרצ והעבודה פעם נוספת את הארכת תקנות החירום של המתנחלים בשטחים הפלסטינים הכבושים. נמסר כי בכוונת ממשלת הימין של נפתלי בנט לקדם הצבעה נוספת בעניין בכנסת. שר המשפטים גדעון סער אמר היום כי התקנות יועברו להצבעה בכנסת “במועד המתאים – כאשר נראה שמפלגות חברות בקואליציה השלימו את התהליכים שהן צריכות להשלים”. אך בינתיים אין בנמצא רוב שיבטיח את החקיקה.

רז נזרי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, אמר בישיבה כי אם התקנות אכן לא יעברו עד סוף החודש: “כאוס זה אנדרסטייטמנט”. הוא טען כי במקרה שכזה “אין לנו דין להחזיק 3,500 אסירים ביטחוניים”. שרת הפנים איילת שקד פנתה אליו ושאלה “האם אנשים המתגוררים ביהודה ושומרון יפסקו לקבל קצבאות”, והוא השיב: “ב-1 ביולי תהיה בעיה קשה לביטוח הלאומי. צו אלוף לא יכול להורות על הגופים בישראל. ננסה למצוא פתרונות, אבל אל תבנו על זה יותר מדי. יש פה בעיה שהממשלה עוקפת את הכנסת”.

יצוין שחוק תקנות יהודה ושומרון (הידוע בשם “חוק יו”ש”) נפל ביום שני שעבר במליאת הכנסת, לאחר שחברי הכנסת של הרשימה המשותפת, מאזן גנאים מרע”מ וג’ידא רינאווי-זועבי ממרצ התנגדו להארכתו. בנוסף לכך, שני חברי רע”מ נעדרו מההצבעה. יצוין שסיעות מרצ, העבודה ויו”ר רע”מ, מנסור עבאס, תמכו בהצעת החוק האפרטהייד.

עם נפילת הצעת החוק בשבוע שעבר צייץ יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש): “חוק האפרטהייד נפל וגם הכיבוש עוד יפול”. גם ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת) התייחסה לתוצאות ההצבעה: “נפל חוק הסיפוח והאפרטהייד אך נשארה המשימה העיקרית  – להפיל את הכיבוש והממשלה שמעמיקה אותו”. עוד הדגישה: “לצערנו הכיבוש לא יסתיים מחר בבוקר אבל זה היה רגע חשוב: לחשוף את מי שדיברו גבוהה גבוהה על המאבק נגד הכיבוש, והצביעו בעדו, ואלה שברחו ולא העזו להתנגד לאפרטהייד”.

עוד בנושא