restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

גוש שלום תעתור לבג”צ נגד הקמתה של “ועדת טירקל”

15 ביוני 2010

תנועת גוש שלום תעתור לבג”צ נגד הקמתה של “ועדת טירקל” לבדיקת אירועי ההשתלטות על משט הסיוע לעזה – אשר מסתמנת כוועדה חסרת סמכויות אשר מתוך כתב המינוי שלה הוצאו מראש כל הנקודות העיקריות שיש לחקור בהן. דובר התנועה מסר: “לא במקרה נמנעה הממשלה מללכת בדרך המלך שמעמיד לרשותה החוק הישראלי וליזום ועדת חקירה משפטית בלתי תלויה שאת חבריה הייתה ממנה נשיאת בית המשפט העליון. ועדה כזאת הייתה עלולה לחשוף עובדות ולהגיע למסקנות בלתי נוחות לממשלה – סכנה שאינה נשקפת מוועדת הטיוח עליה החליטו נתניהו ושריו”.

כתב המינוי של ועדת טירקל בכלל אינו מתייחס לתהליך קבלת ההחלטות השערורייתי אשר הוביל לשפיכות דמים בלב ים, להרג של תשעה אנשים שכל מטרתם הייתה להגיע לחופי עזה ולא להתנגש עם חיילים ישראלים, להשחרת דמותה של מדינת ישראל בעולם כולו ולניפוץ מוחלט של הברית עם טורקיה שהיתה אבן פינה במדיניות החוץ הישראלית מאז ימי בן גוריון. מובטח מראש שהאחראים לכל זאת יצאו נקיים – לוועדה לא ניתן מנדט לחקור ולדרוש במעשיהם.

גם את מה שהתרחש בפועל באותן דקות גורליות על הסיפון הועדה לא תוכל לחקור ברצינות. “הוועדה לא תוכל לחקור שום חייל ושום קצין, והיא נדרשת לתת אמון עיוור בממצאים הלעוסים והמסוננים של החקירה שחוקר הצבא את עצמו במחשכים. ורב מאד הספק, בלשון המעטה, שוועדת טירקל תרצה או תוכל לגבות עדויות ראיה מנוסעי הספינה הטורקים, האירופאים והאמריקאים שבמדינת ישראל כבר הוגדרו כ’טרוריסטים’ ו’מחבלים'”.

בגוש שלום טועני כמראש מובטח שווועדת טירקל, שהוקמה בניסיון נואש לרצות את דעת הקהל העולמית, לא תוכל לבצע את החקירה שצריכה להתבצע. בכדי להציג מראית עין של מכובדות בינלאומית צורפו לוועדה שני משקיפים בינלאומיים. מן הראוי לזכור כי אחד מהם – דיויד טרימבל, מנהיג הפרוטסטנטים מצפון אירלנד – הראה את הזדהותו כאשר לפני שבועיים בדיוק הצטרף לארגון של “ידידי ישראל” שהוקם על ידי דורי גולד, נאמנו של בנימין נתניהו. יתר על כן, טרימבל הוא חבר ותיק ב”אגודת הנרי ג’קסון” הקשורה לחוגי ה”ניאו שמרנים” האמריקאים ודוגלת ב”הפצת הדמוקרטיה” באמצעות פלישות צבאיות. לצידו של טרימבל חברים באגודה זאת ריצ’רד פרל, שבממשל בוש היה מראשי היוזמים של הפלישה האמריקאית לעיראק, וכן ויליאם קריסטל שהוא האידיאולוג הראשי של הניאו-שמרנים.

המשקיף הבינלאומי השני בוועדת טירקל הוא קן וטקין, עד לאחרונה גנרל בצבא קנדה והפרקליט הצבאי הראשי שם. שמו של וטקין נקשר בפרשה המסעירה את הפוליטיקה הקנדית שבה מסרו הכוחות הקנדיים המשתתפים במלחמה באפגניסטן עשרות אסירים לידי שרות הביטחון של ממשלת אפגניסטן, שם עונו עינויים אכזריים וחלקם הוצאו להורג ללא משפט. וטקין סירב להעיד בפני הפרלמנט הקנדי על העצות שנתן למפקדי הצבא בנושא זה, בטענה כי יש בינו לבין ממשלת קנדה יחסי פרקליט-לקוח. התנהגותו זאת אינה מבשר טובות על רצונו או יכולתו להשתתף בחשיפת עובדות שאינן נוחות לממשלת ישראל. על כן קשה להניח כי “תעודת הכשרות” הבינלאומית שיעניקו שני משקיפים אלה תסייע בהרבה להקנות אמינות למסקנות.