restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

גם האגודה לזכויות האזרח מתנגדת בחריפות להצבת מצלמות בקלפיות ביישובים הערבים

7 באוגוסט 2019

גם האגודה לזכויות האזרח מתנגדת בחריפות להצבת מצלמות בקלפיות ביישובים הערבים. כך פרסמה לקראת הדיון שייערך ביום שני הקרוב יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בבקשת חד”ש וגורמים ציבוריים נוספים לאסור על הליכוד לעשות כן. 

בבחירות האחרונות, שנערכו באפריל, אנשים שנשכרו על ידי הליכוד השתמשו במצלמות בקלפיות ביישובים הערבים. הפעולה התגלתה בבוקר יום הבחירות על-ידי פעילי חד”ש ועוררה ביקורת רבה. בעקבותיה קבע יו”ר ועדת הבחירות כי אין לבצע תיעוד חזותי (וידאו) בעת ההצבעה, אך ניתן לבצע תיעוד שמע (אודיו). עוד נקבע כי ניתן לבצע תיעוד חזותי במהלך ההצבעה אם עולה חשש לפגיעה בטוהר המידות ומתוך כוונה לתעד את האירוע. לבסוף הוחלט כי ניתן יהיה לתעד גם בתיעוד חזותי את מעמד ספירת הקולות, לאחר יידוע המשתתפים בספירה.

לאחרונה פורסם כי גם בבחירות הקרובות מתכוונים פעילי הליכוד לנקוט בפרובוקציה דומה ואף להרחיבה. לפיכך האגודה לזכויות האזרח פנתה ליו”ר ועדת הבחירות בבקשה שינחה את חברי ועדת הקלפי והמשקיפים כי אסור להם להשתמש באמצעים טכנולוגיים לתיעוד המתרחש במתחם הקלפי, לרבות צילום וידאו או הקלטת אודיו, לא בעת ההצבעה ולא במהלך ספירת הקולות. 

בפנייה פירט עו”ד גיל גן-מור, מהאגודה לזכויות האזרח את הסיבות לכך. לדבריו, הכנסתם של אמצעים טכנולוגיים למעקב ולתיעוד המתרחש במתחם הקלפי מעוררת קשיים רבים וכרוכה בפגיעה בזכויות יסוד. לפיכך הנושא מחייב הסדרה בחוק, ואינו נתון להחלטה מינהלית של יו”ר ועדת הבחירות. אם יקודם חוק בנושא, יהיה עליו לתת מענה לכל הקשיים המתוארים להלן, ובכלל זה לשמירה על השוויון. כמו כן, להכנסת אמצעים טכנולוגיים כמו צילום וידאו או מכשיר הקלטה יש פוטנציאל ברור להפר את הסדר במתחם הקלפי, לדכא הצבעה, ולפגוע בפרטיות ובאמון הציבור בעקרון חשאיות ההצבעה.

“מסגור הדיון באיזון בין הזכות לפרטיות לשמירה על טוהר ההליך שגוי, שכן לא ניתן להתעלם מכך שמדובר במהלך של מפלגת השלטון נגד האזרחים הערבים המבוסס על תיוג אתני פסול, שאין לתת לו יד. גם אם ההחלטה מתירה לכאורה לכל גורם לתעד כל קלפי, מדובר בהחלטה לא שוויונית לאור פערי הכוחות הפוליטיים, והעובדה כי לרוב קל לפקח על קלפיות המיעוטים, במיוחד כאשר קל לזהות את הקלפיות בשל הבידול המרחבי, בעוד המיעוטים אינם מסוגלים לפקח על קלפיות הרוב. לכן אם התיעוד נעשה באופן פרטי הדבר יוביל לאכיפה סלקטיבית ולפגיעה בעקרון השוויון בבחירות”, הדגיש.לו היו רוצים לשקול את תיעוד המתרחש בקלפי, הדבר היה מחייב שהסמכות תהיה של גורם מדינתי ניטרלי, ואין להפריטה לגורמים פרטיים אינטרסנטיים”, סיכם.