restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

גנץ אסר על חברי הכנסת של חד”ש לבקר את ארבעת סרבני הכיבוש הכלואים

5 בדצמבר 2022

זעם בחד”ש בעקבות החלטתו של שר הביטחון היוצא בני גנץ למנוע ביקור של חברי הכנסת של החזית שרצו לבקר את ארבעה סרבני הכיבוש הכלואים בכלא צבאי. חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף שהבקשות שהגיעו לביקור הכלואים נדחו אמרו בתגובה כי “זהו צעד נקמני והחלטה פוליטית זולה. נשקול פנייה לערכאות לאור הפגיעה במעמדה הריבוני של הכנסת”.

חברי הכנסת תומא-סלימאן וכסיף הם הגישו בשבוע שעבר שתי בקשות נפרדות לביקור בכלא הצבאי, שנדחו שתיהן ללא כל נימוק או עילה. ח”כ כסיף קישר בין החלטתו של גנץ למנוע את הביקורים לבין הביקורת שהעביר בן גביר ברשתות החברתיות בעניין זה ומסר: “גנץ נכנע ליתוש הכהניסטי שעקץ אותו השבוע”.

מרשת מסרבות שמלווה את הסרבנים נמסר: “מניעת ביקורי חברי הכנסת היא עוד ניסיון נקמני של הצבא לפגוע בסרבנים. הצעד הזה מצטרף לעונש חסר התקדים שנגזר עליהם, ולמניעה שיטתית של הכנסת ספרים פוליטיים לכלא. הארבעה לא יתייאשו מהצעדים האלה וימשיכו להיאבק נגד הכיבוש”.

יצוין שבמוצאי שבת נערכה ברחבת הסינמטק בתל-אביב משמרת תמיכה בארבעה סרבני הכיבוש הכלואים. ארבעה צעירים שהתייצבו ב-24 בנובמבר האחרון בבקו”ם בתל השומר, כדי להצהיר בפעם הרביעית שהם מסרבים להתגייס לצבא הכיבוש נשפטו ל-45 ימי מאסר נוספים. הארבעה: אביתר רובין, שחר שורץ עינת גרליץ, ונוה שבתאי-לוין – התייצבו בבקו”ם לראשונה בספטמבר ומאז ועד למשפט החוזר ריצו יחד כ-200 ימי מאסר בכלא הצבאי נווה צדק ליד תל מונד.

ביום חמישי האחרון פנה ח”כ כסיף לשר הביטחון גנץ בעקבות תלונות הסרבנים לפיהן הוחרמו בכלא 10 ספרים המשמשים לקריאה וללימוד. משבתאי-לוין ורובין הוחרמו הספרים “האימפריאליזם, השלב העליון של הקפיטליזם” ו”מדינה והמהפכה”, מאת ו.י. לנין; “המניפסט הקומוניסטי” ו”הקפיטל” מאת קרל מרקס וכן ספרים פרטי-עטם של ראשיד חלידי, דייויד הראווי, אנרי לפבר, אלי רכס, נעם חומסקי ואילן פפה. ח”כ כסיף דרש להשיב את הספרים לסרבנים והדגיש “מדובר בצנזורה פוליטית אסורה המנוגדת לסעיף 31 לתקנות השיפוט הצבאי האוסר את הכנסתם של חומרי הקריאה העלולים להזיק למהלך החקירה או המשפט המתנהל, או בעלי אופי פורנוגרפי או גזעני”.