restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

גנץ חבר לימין הגזעני; הרשימה המשותפת היא האופוזיציה העקבית והערכית לממשלת נתניהו

26 במרץ 2020

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, נבחר הערב (חמישי) לתפקיד יושב ראש הכנסת כחלק מעסקה עם הליכוד בניסיון להקמת ממשלת אחדות ימנית. בעקבות זאת הגישו יש עתיד ותל”ם בקשה להתפצל מחוסן לישראל ולשמור לעצמן את השם “כחול לבן”. קודם לכן הסיר יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, את מועמדותו של ח”כ מאיר כהן לתפקיד, וגנץ נותר המועמד היחיד. 74 חברי כנסת תמכו במינוי גנץ, 18 התנגדו ו-28 לא נכחו. יצוין שכל 15 חברי הכנסת של הרשימה המשותפת התנגדו.

בהצבעה על מינוי גנץ תמכו, בין היתר, היו”ר המתפטר יולי אדלשטיין, ח”כ אורלי לוי אבקסיס מסיעת היחיד גשר (לשעבר שותפה עם העבודה ועם מרצ) וחברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, חבר סיעת תל”ם שביקשה להתפצל מחוסן לישראל.

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד”ש), אמר בטרם הצבעה: “לא ניתן יד לממשלה בראשות נתניהו. כחול לבן יחליטו אם הם רוצים לנצח ביחד או להיכנע לבד”. ח”כ עופר כסיף (חד”ש – הרשימה המשותפת), אמר בעת דיון במליאה: “גנץ בחר לגנוב את המנדטים ולסלול את הדרך לממשלת גזע פשיסטית בראשות הנאשם הסדרתי. אני מזהיר את גנץ ואת מי שחושב ללכת איתו – הדרך הזו תוביל לאסון כבד, לא רק לנו אלא גם לכם. לחברה כולה. כשאתה גונב מנדט אחד קוראים לך אורלי לוי, כשאתה גונב 15 מנדטים קוראים לך בני גנץ. כמו כן, הוא שיגר מסר לחברי כחול לבן: “אני ומתריע ומזהיר את גנץ וחבריו, וגם את חברי מפלגת העבודה שחושבים להימנע או לתמוך, אתם הולכים לידיו של נמר פשיסטי שבסוף גם יטרוף אתכם”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן (חד”ש – הרשימה המשותפת סבורה שבני “גנץ גמר את הסיפור. בגד במצביעים שלו ויגמור כמו הרבה שנכנסו לממשלת נתניהו”. עמה הסכים ח”כ ג’אבר עסאקלה. לדבריו “זהו סופו הפוליטי של גנץ. רק מזכיר לפוליטיקאי הזוטר בני גנץ, המלצת הרשימה המשותפת עליו, כמו גם של מפלגות נוספות והתמיכה של חלק גדול מהציבור בו, הגיעו בתקווה שיהווה איזושהי אלטרנטיבה לממשלת הימין הקיצוני בראשות הנאשם נתניהו ולא כדי שיחבור אליה”.

לדברי ח”כ יוסף ג’בארין (חד”ש – הרשימה המשותפת): “גנץ הפך לליכוד ב’, שבמהלך מערכת הבחירות דיבר על ‘רוב יהודי’ ויישר קו עם סיפוח חד צדדי, חבר לליכוד א’. הרשימה המשותפת תוביל את האופוזיציה לממשלת המשך ההסתה, הגזענות והכיבוש, ומושיטה יד לכל שותף ושותפה לאלטרנטיבה ערכית של שלום, שוויון וצדק חברתי.”