restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דב חנין: אני מאמין

25 בדצמבר 2008

dovthinks1

לחברותי וחברי בארגוני השלום, השינוי החברתי והצדק הסביבתי,

בבחירות האחרונות נבחרתי, במקום השלישי, ברשימת חד”ש לכנסת השבע עשרה. את מועמדותי ראיתי כחלק מהמאמץ לבנות מחדש שמאל רדיקלי אפקטיבי בחברההישראלית. שהרי כולנו יודעים: שינוי החברה דורש גם שינוי בשמאל. ושינוי כזה מחייב מעורבות פוליטית מעבר לפעילות במאבקי השלום, בתנועה החברתית-סביבתית, בארגוני הנשים וזכויות האדם. אנחנו שותפים, כך נראה לי, בעקרונות היסוד סביבם צריך השמאל להיבנות מחדש:

  • כדי לשנות את הפוליטיקה נדרשת מעורבות בה. החלופה לפוליטיקה המושחתת איננה הינתקות מפוליטיקה אלא פוליטיקה אחרת. עשייה בחברה האזרחית היא חיונית – אך איננה מצדיקה הימנעות ממעורבות בזירה הפוליטית-מפלגתית .
  • מעורבות בפוליטיקה נדרשת כדי לשנות את החברה. הפוליטיקה של השינוי איננה הסתגלות לעמדות קונצנזוס לאומני וגם לא הסתגרות בדיבור פנימי של קבוצה רדיקלית – אלא חתירה להשפיע שמאלה על הציבור בישראל.
  • צריך להחזיר ביקורת חברתית וסביבתית רדיקלית לפוליטיקה של השמאל. אי השוויון (הכלכלי, הלאומי, העדתי והמגדרי) וההרס הסביבתי מעוגנים עמוק בשיטה החברתית הקיימת אצלנו. שמאל איננו “תורת שלבים” הדוחה שינוי חברתי וסביבתי ל”יום שאחרי השלום”. השקפת עולם סוציאליסטית וחזון סביבתי רדיקלי חייבים להגדיר את הפוליטיקה שלנו בהווה.
  • שמאל בישראל הוא שותפות יהודית-ערבית בפוליטיקה – הן בדרך והן בהרכב האנושי. שמאל הוא התנגדות לכל דחיקה של המיעוט הלאומי הערבי החוצה מן הזירה הישראלית וגיוסו המרבי למאבק על דמותה השוויונית.
  • חיוני להגן על הדמוקרטיה וגם להרחיב אותה. איומים גזעניים וימניים על הדמוקרטיה מתרחבים. במקביל, ההון משתלט על השלטון, נכסי החברה ושטחי הציבור. המרחב האזרחי נשחק בחברה שצבאיות תופסת בה מקום כה מרכזי. מול כל אלה, שמאל הוא הגנה על חירויות אזרחיות וזכויות קבוצתיות אבל גם חתירה אל מעבר להן, לדמוקרטיה חברתית והשתתפותית.
  • אסור לוותר על חתירה להסדר מדיני. שמאל הוא חלופה הן לשיגעון כוח אימפריאלי והן לייאוש המוותר על הסיכוי להסדר או המזדנב אחרי הפוליטיקה של “קדימה”. שמאל הוא סירוב לשליטה על עם אחר. אם ישראל לא תחסל את הכיבוש – הכיבוש יחסל את ישראל. את מעגל האלימות של דיכוי וטרור חיוני לפרוץ בהסדר של שתי מדינות לשני העמים, על בסיס הקו הירוק.

סדר היום הזה הוצג לפניכם לפני הבחירות האחרונות והוא שמכתיב את פעילותי בכנסת, אך אין הוא סוף פסוק מבחינתי. את תפיסת עולמי גיבשתי לאורך שנים תוך שיחות, דיונים וויכוחים עם רבים מכם והייתי רוצה להמשיך בכך גם כעת. גם הפעילות הפרלמנטרית השוטפת יוצאת נשכרת מהקשר הישיר עם הפעילים והפעילות בשטח. אנא אל תהססו לפנות אלי בכל רעיון, הצעה לפעילות, או ביקורת. השתמשו בכוח הפרלמנטרי שהענקתם לי בבחירות. אנחנו נמצאים כאן בשבילכם.

בברכה,
דב חנין