restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דב חנין: כצל’ה שכח את הציווי ‘ואהבת את הגר’

23 במרץ 2010

ח”כ יעקב כץ (כצל’ה) מהאיחוד הלאומי חולל ביום שלישי (ה-23 במרץ) סערה לאחר שהציע בטור באתר המתנחלים ערוץ 7 פתרון “יצירתי” לפליטים מאפריקה – להקים עיר בדרום, שבה, ורק בה, יוכלו הפליטים לעבוד. במאמר שהופץ באינטרנט נכתב כי “בעמל של 100 שנה בנה כאן עם ישראל מדינה יהודית, ובעשר שנים יכולים המסתננים להוריד הכל לטמיון”. הוא הסביר כי הקמת עיר במסגרתה יעבדו העובדים בעבודות פחות נוחות, “תבלום את הגל הפליטים המאיים להציף את ישראל”.

חבר הכנסת דב חנין (חד”ש) הגדיר את הצעתו של כץ הצעת אחיתופל ומזעזעת. לדבריו, “אנחנו מתקרבים לפסח, בו אנו מזכירים את הציווי לזכור כי גרים היינו בארץ מצרים, אותו שכח כץ כמו גם את הציווי ואהבת את הגר אשר בשערך, המופיע הכי הרבה פעמים בתורה. לא פחות חמור מכך הוא שכץ שכח את ההיסטוריה היהודית ואת העם היהודי אשר נס על נפשו, שעה ששערי ארצות רבות נסגרו בפנינו. עד היום אנו כועסים על אלה שעשו זאת לנו, ומה ששנוא עלייך אל תעשה לאחר”. ח”כ חנין הדגיש כי ישראל מחויבת לפעול על בסיס נורמות אנושיות, יהודיות ומשפטיות, מאחר שהיא חתומה על אמנת זכויות הפליט.

גם אלישבע מיליקובסקי, מארגון הסיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל, מסרה בתגובה כי הם מזועזעים ממכתבו של חבר הכנסת. “זה די מדהים שבערב חג הפסח בו אנו מצווים לאהוב את הגר, כצל’ה יכול להתבטא כך כלפי פליטים הנאבקים על חייהם. זו התנהלות לא מוסרית, גזענית ואטומה. הוא הזמין בעצמו דו”ח שדחה את המספרים שהוא מציין, ומראה רק על כמה עשרות אלפים המעוניינים להגיע לישראל, אך הוא ממשיך בקמפיין השקרי שלו שנועד להטעות את הציבור ולהביא לדעת קהל שלילית כלפי הפליטים”.