restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır evden eve nakliyat malatya rent a car malatya rent a car parça eşya taşıma evden eve nakliye şehirler arası nakliyat ofis taşıma sex shop istanbul sex shop ataşehir sex shop eşya depolama uluslararası nakliyat ev depolama nakliyat eşya depolama tuzla eşya depolama eşya depolama fiyatları depolama istanbul eşya depolama şirketi ofis taşıma bostancı nakliyat üsküdar nakliyat şehirler arası nakliyat şehirler arası nakliyat ücretleri şehirler arası nakliyat

דו”ח אמנסטי: ישראל פועלת לריסוק מחאה פלסטינית לגיטימית באמצעים בלתי לגיטימיים

18 בפברואר 2020

ארגון זכויות האדם הבינלאומי “אמנסטי” פרסם בצהריים (שלישי) את הדו”ח השנתי על מצב זכויות האדם במזרח התיכון ובצפון אפריקה. הארגון סקר 19 מדינות באזור, ושם דגש מיוחד על גל המחאות באלג’יריה, עיראק, איראן ולבנון, המעיד על אמונה מתחדשת בכוח העממי של האזרחים. בנוסף, בירך הארגון על הודעת בית הדין הפלילי בהאג, לפיה תיבחן פתיחת חקירה בדבר הפשעים שישראל מבצעת בשטחים הפלסטינים הכבושים. 

על פי הדו”ח, שנת 2019 הייתה “שנת ההתנגדות”, כינוי לו זכתה בעקבות גל ההפגנות ההמוניות הנרחב. הדוח מתאר גם את האופן בו פנו הממשלות לדיכוי אלים של המחאות על מנת להשתיק את מבקריהן מבית. “ברחבי האזור גל המחאות המתחדש באזור נתקל בברוטליות ובדיכוי מצד השלטונות, שניסו להשתיק את הביקורת ולרמוס את המפגינים, מה שפעמים רבות הוביל להפרות חמורות של זכויות אדם, להרג מפגינים ולפציעתם, ולמעצרים שרירותיים של מי שהעזו למתוח ביקורת על המשטרים ברשתות החברתיות”, נאמר עוד.

על פי הדו”ח גם ממשלת ישראל, בתוך המדינה ובשטחים הכבושים, איננה חריגה והיא פועלת לריסוק המחאה הלגיטימית באמצעים בלתי לגיטימיים, תוך מתן חסינות מעונש למפירי זכויות אדם ולפושעים. פיליפ לות’ר, מנהל תחום המחקר והמדיניות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי, מסר: “בשטחים הפלסטיניים הכבושים, המדיניות הישראלית של שימוש בכוח מופרז – לרבות כוח קטלני – כלפי מפגינים, מתקיימת ללא הפוגה”.

היבא מוראייף, מנהלת אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון אמרה כי “שנת 2019 הייתה שנה של התנגדות באזור. זו גם הייתה השנה שהוכיחה שהתקווה עדיין חיה – וכי למרות התוצאות העקובות מדם של ההתקוממויות בשנת 2011 בסוריה, בתימן ובלוב ולמרות השקיעה הקטסטרופלית של זכויות האדם במצרים – האמונה של בני האדם בכוחם הקולקטיבי להניע שינוי ניצתה מחדש”. על פי הדו”ח, בעיראק נהרגו לפחות 500 בני אדם בהפגנות במהלך השנה, אולם המפגינים לא וויתרו אל מול אש חיה, צלפים ורימוני גז מדמיע ששוגרו לעברם מטווח קצר. באיראן המספרים עומדים על יותר מ-300 שנהרגו מידי כוחות הביטחון, במסגרת ההפגנות נגד העלייה במחירי הדלק. גם בלבנון המשטרה השתמשה בכוח מופרז, ובאלג’יריה במעצרים המוניים ורדיפה. אמנסטי הדגישו כי המספרים לא כוללים את הפצועים הרבים, המעצרים הנרחבים והעינויים. נוסף על הפגיעות הפיזיות, גם אזרחים שניצלו את חופש הביטוי שלהם באינטרנט וברשתות החברתיות נעצרו, נחקרו ונרדפו.

לעיון בדו”ח המלאה (76 עמודים, באנגלית): https://www.amnesty.org/download/Documents/MDE0113572020ENGLISH.PDF